Brev från karantän

Ja här sitter vi, jag och Vilmer och tittar för tillfället på sånt som vi filmat under det gångna året. Det är bra när längtan efter kusinerna är stor ;)



Lilleman är bättre nu. Febern har kommit och gått. I förrgår hade han ingen feber men på kvällen fick han plötsligt 37,7 sedan försvann den. Gott tänkte vi. Men så dök den upp i går eftermiddag igen och landade på 38,3. Suck! Men idag har vi inte sett röken av den än så länge. Halsen verkar inte heller vara lika irriterad som tidigare. Dock är hostan kvar :/ 
Så nu håller vi tummarna  att vi kanske kan gå till förskolan imorgon.

Nu ska vi slänga i oss lite sen frukost och sedan får vi väl se vad vi kan hitta på.

I eftermiddag ska jag gå och träna. Det var ju nästan en vecka sen och jag känner bara av halsen precis när jag vaknar på morgonen så det är säkert ingen fara.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Å va störigt med halsen, det är precis så jag har det också....den känns på morgonen när man vaknar men efter lite varmt tee och en alvedon så är det ok! Hoppas Vilmer kyrar på sig snabbt så att det inte blir så stort glapp i inskolningen! Läste att han börjar prata allt mer nu, det gör Lova också. Det är så kul;) I bland kommer hon springandes och ser helt stimmig ut som om det hänt något och hon inte kan förmedla vad och så säger hon mormor, Hilma, Ebba, pappa....bara sådär efter vartannat. Precis som om hon vill visa vad hon kan, sen är det liksom inte mer med det, hahaha! Sen går hon;) Likadant när hon vaknar kan hon ligga i sin säng och dra såna här ramsor, mamma, pappa, farmor osv!Sen blir det ju mer och mer två- och treordsmeningar nu! Det är mycket Mamma kom, Mamma mer och sånt! Undra om man blir lika faschinerad när man får andra barnet;) Kraaam på er

2011-01-19 @ 22:59:42
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0