Verkligheten är igång

Idag var Vilmers första riktiga dag på förskolan och den gick väl hyffsat. Han var bara lite ledsen när Robban lämnade honom strax innan 08, men det gick över fort, och sedan var han glad hela dagen. Men tyvärr så åt han aldrig frukost, knappt någon lunch och sov bara middag 1 timme.
Frukosten förstår jag att han inte åt. Han har ju aldrig varit med på frukosten tidigare så det var ju helt nytt för honom. Men att han inte åt så bra av lunchen är jag så besviken på :( Han måste vart jättehungrig resten av dagen.
Hoppas det tråkiga vänder snart.
Jag hade iaf med en stor banan när jag hämtade honom vid 14:20. Den slukade han på 2 röda på vägen hem.

Men som sagt verkar det som han haft roligt idag. Det hade varit en innedag för barnen pga allt regnande och all den glashala isen ute på gården.
Har fått se bildbevis på att han målat och lekt med smartboarden dom har på avdelningen =)
Kul att få följa lite och få se vad han gör på dagarna.

Annars var det en liten konstig känsla att både jag och Robban var på jobbet idag. Vi har inte jobbat samtidigt på över 2 år nu. Han blev ju varslad hösten 2008. Sedan gick jag på havandeskapspenning och därefter på mammaledighet fram till september.
Robban kom tillbaka till jobbet sensommaren 2009 och var där tills jag började jobba i september och har vart hemma tills nu.
Så ni kan ju förstå att det känns underligt att jobba tillsammans igen. Fast kul! :)

Nu ska jag titta på Sofias Änglar!

Tjoflöjt!

Jo...måste bara säga att jag har rensat nästan hela köket på skit som ska slängas inför flytten. SKa fortsätta räden imorgon!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Va härligt att det verkar gå bra =)! Att han inte äter är inte helt ovanligt faktiskt. Vi har haft många småknattar som vägrat maten i början. Men hungern e den bästa kryddan och till slut så lär dom sig att domm måste äta för att slippa vara hungriga =)! Dom e fantastiska dessa små varelser nämligen =D!

Jag blir imponerad varje dag av vad så små människor förstår och kan lära sig =)!



Kram

2011-02-02 @ 06:50:06
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Elin & Noel

Heja Vilmer! Skönt att det går bättre nu. Maten kan ju vara så enkelt att han inte tyckte om det just den dagen?! Sen är det ju annorlunda för dem att äta i grupp osv. men det kommer säkert igång snart! :)

2011-02-02 @ 12:25:04
Postat av: Elsa

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-12 @ 17:50:39
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0