Operation: laga Nono

 

Plötsligt en dag händer det som inte får hända. Snutten alias Nono går sönder. Ett stor j*vla reva och i samma veva är det väldigt kul att dra extra i den där revan om man heter Vilmer. RIIIIITCHHH sa det och mamma Malin skrek som en galen. "Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!"

Tur är att revan var i stort sett på mitten så vi kunde dela den i två. Idag efter jag hämtade Vilmer på förskolan åkte vi raka vägen hem till mammas symaskin och lagade den ena delen så gott jag kunde. Fick t.o.m lappa den på ett ställe. Gode gud, vad ska vi göra den dagen den bara är trådar kvar av Nono??

Den andra delen fick bli kvar tills vi fixar den en annan dag. Vilmer var supergrinig, trött och vägrade äta så vi fick bege oss hemåt innan jag blev helt klar. Men nu har han ju iaf en bit snutte, OCH kors i taket han har inte ens ifrågasatt varför den är så liten :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men neeeej!! Tur att ni fick rätt på Nono, det hade varit liiiiite jobbigt annars kan jag förstå. Lova har ingen Nono, men lägger hon sig med något av sina mjukdjur på kvällen kan hon vilja ha det med sig ner på morgonen. Sen glöms det av när det är dags för dagis;) Hon håller sig endast till napparna (Bapp,Bappi,Bappina...kärt barn har många namn) Kraaaam

2011-02-16 @ 23:06:51
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0