Kräksjuka, träningsvärk och ansiktsbehandling

Nop vi har ingen kräksjuka ÄN i familjen, och håller fortfarande tummarna för att vi inte ska få det.
Igår när jag lämnade Vilmer på förskolan visade det sig att en av hans fröknar samt en fröken på den andra avdelningen. Drog en djup suck när jag lämnade honom och hoppades att han skulle klara sig. Imorgon vet vi om han har gjort det.

Idag har han varit hemma med Robban och bara myst. Vädret har ju inte vart nåt vidare så dom höll sig inomhus.
Jag däremot har jobbat och varit på 90 minuters ansikts-, rygg- och handbehandling, med ett kort stopp hemma för imellan för att gosa med Vilmer. Blev inte så lång stund pga jag inte kom ifrån jobbet i tid + att jag var tvungen att handla på vägen hem
Min behandling var helt underbar. Har aldrig varit på ansiktsbehandling, som det främst var. Rygg och handmassagen var mest för att kroppen skulle slappna av.
Det var en djupgående behandling med peeling, rengöring med ånga, porklämmande, massage, skalpmassage och en herrans massa krämer smörjdes in ;)
Jag var och känner mig fortfarande som en mosad banan i ansiktet :) Och ser nästan ut som en också :) Men oj så fräsch jag känner mig.
Var livrädd för att jag skulle somna där under tiden men jag klarade mig. Ryckte dock till en gång i armen när jag hade en ansiktskräm på och en varm blöt handduk liggande över ansiktet samtidigt som jag fick skalpmassage...Zzz! ;)
Önskar man hade råd att gå och göra sådant här när man kände för det. Det hade vart najs!

Ang träningsvärken fattade jag inte förut varför jag hade den men kom sedan på det. Igår var en dag med galet mycket att göra på orderfronten på jobbet. Det var mycket packande av pallar och jag misstänker att det är därifrån träningsvärken kommer. Det kan man ju leva med. Men däremot så har jag fått ont i höger handled när jag vrider den i olika vinklar.
Är troligtvis någon form av överansträngning. Suck! Och jag som ska ner och packa om flyttlådor i källaren imorgon samt packa mer här uppe i lägenheten.
Ännu en rolig grej är att jag glömde att låna med mig en säckkärra från jobbet som jag skulle köra alla kartonger på imorgon. Så nu måste jag bära allihopa. Suck suck och åter suck!

Vart Robban kommer vara imorgon? Han och Vilmer ska hem till hans mamma och umgås litegrann. Är bra om inte Vilmer är här när man packar och saker ligger överallt. Speciellt inte när man bor på så liten yta som vi gör.

På eftermiddagen ska vi hem till syrran och barnen. Vi ska göra pizza och titta på meoldifestivalen. Det blir nog mysigt!

Nu ska jag återgå till filmen som går på 1an.


Jo, en liten sak bara. Om man frågar Vilmer vad hans kompisar på förskolan heter säger han först "Tinna" (Martina). Ni anar inte hur lycklig jag blir när han säger det. Att han tycker om sin (a) fröknar så mycket betyder så mycket. Att han finner sån trygghet i dom!
Men han har även lärt sig att säga flera av dom andra barnens namn, vilka jag inte vill nämna här.
Men det är så gulligt!
Och alla nya ord som forsar ur hans mun nu är så roligt att lyssna till.
Dom mest användna orden av Vilmer nu är dock "min napp" och "nono" Nono är alltså hans snutte. Innan har han inte haft ett ord för den men nu för drygt en vecka sedan kom detta ordet.
Just det ordet använde han tidigare för saker som var gulliga oftast djur, och speciellt våra katter.

Ne, nu ska jag avsluta här!

Ha en go helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0