28 april 2011

Vart ska jag börja?!
Sista tiden har jag t.o.m dragit mig för att skriva på bloggen. Bara för jag inte vet hur längesedan det var och jag knappt vet vad eller rättare sagt hur mycket jag ska skriva. Vill ju inte lägga upp en lång roman om sista? månaden.... eller är det ännu längre tillbaka som jag skrev?
Nu när jag sitter här och skriver blir jag bara så arg på mig att det har gått så lång tid sedan sist.

För snart 2 veckor sedan fyllde Vilmer 2 år. Helt galet!! 2 år har han alltså blivit. Hur gick det till? :O
Han är så stor nu! Jag slås av det nästan dagligen. Hans sätt att vara, prata och göra saker :)
Utvecklingen av talet har fullkomligen exploderat sedan förskolestarten och det är helt fantastiskt att höra allt vad han pratar om.
Kommer korta 2- 3-ordsmeningar men han e grym på förklara saker och det är ytterst sällan som vi inte förstår vad han menar.
Förskolan trivs han riktigt bra på nu. Senast igår skulle det kramas flera stycken av hans favvotjejer innan vi kom iväg. Samma historia idag.
Robban kom för att hämta lilleman precis när dom åt mellanmål och blev alltså kvar en stund pga det. Strax innan dom skulle gå stod Vilmer och en av hans favoriter och kittlades. Efter det sa Vilmer "kjam" och skulle alltså ha en kram av Sara (som jag kan kalla henne). Tror hon är drygt ½ -1år äldre än Vilmer och är så snäll.
Det värmer att Vilmer har hittat vänner som verkar tycka om honom också :)

Lägenheten står det ännu rätt still i. Jag vet...skäms på sig! Vi har inte fått kommit till fastighetsskötaren för att berätta hur vi vill ha det på väggarna.
Om jag inte berättade det sist så kommer vi få omgjort i sovrum, Vilmers rum, kök/vardagsrum men inte hallen (det halva rummet) vilket är kasst. Vi trodde verkligen att vi skulle få ommålat i alla rum. Hallen/det halva rummet har lika mycket väggyta som ett av sovrummen. Men det ser tyvärr ut som vi får lov och måla det själva.
Vi har valt att ha vitt på alla väggar förutom en lång i vardagsrummet. Vi har ju inte så mycket att välja på när det är hyresvärden som står för kostnaden. Det är det eller punga ut och göra det på egen hand, vilket kan vara rätt riskfyllt när ingen av oss någonsin har tapetserat själva.
Så det får bli enkelt. Vitt kan man ju inte tröttna på känns det som. Och om vi skulle göra det får vi väl ta itu med det då.
Ska se ifall jag kan få Robban till att ta sig till fastighetsskötaren imorgon på hans och Vilmers lediga dag.

Visst känns det som om sommaren redan är här?! Livsfarligt om/när kylan kommer tillbaka. Nu har man ju vant sig att inte ha på sig jacka eller tjocka tröjor.
Och jag har nog aldrig varit så här solbränd redan i april :) Najs!

Som jag skrev i början är det inte varken lätt för mig eller särskillt intressant för er om jag ska rabbla upp allt vi har gjort den senaste tiden.
Så det blir lite kort som får tala istället.


Utklädning is the shit!


Jag har tagit mig an min pappas gamla vitrinskåp som stått och dammat i källaren i alla år vi bodde i 2an.

Och än så länge ser det ut så här:



 
Vilmers lille buddy Texas med mamma och pappa har vart på besök


Mellanmål på balkongen är inte fy skam när vårvärmen börjar komma




Det blev afterwork med några av dom bästa från jobbet


Vacker kvällsutsikt från ytterdörren


Vilmer i sitt nya åk som han älskar. Äntligen slipper man vara orolig över att vagnen ska välta och att man har världens minsta varukorg.


En kylig vårdag med värmande lunch ute :)


Och plötsligt så en dag kom värmen


Vi har haft gårdsstädning och grillning på Vilmers förskola. Ja det är Robban ni ser som vänder sanden i sandlådan.




Och så fyllde vår lilla älskling två år! Och presenter fanns det gott om!
Av oss fick han ett bord med två stolar, ett Bamsepussel, låtsasmat från IKEA och ploppar med ett bräde (som jag kallar det)


Födelsedagsfrukost

Mer presenter att öppna

Mamma som var sjuk fick vara med på kalaset på ett litet annorlunda sätt

Tårttime.
Resten av alla fina presenter bestod av en BobbyCar med släp, Barbapapapussel, Barbapapatåg med klossar, en skottkärra, ett pussel med bilar, bidrag till barnvagnen vi köpte, ett munspel och en trehjuling. Sedan kom det ännu fler presenter på posten från farbror Jim med familj. En Blixten McQueen-ryggsäck, en liten Blixten McQueen-bil och en långärmad tröja från Novastar.
Hur mycket mer kan man önska sig när man fyller 2? ;)


Det byggs mycket kojor nu.




En mysig hemmamåndag för mig och Vilmer



Hejdåpartaj för underbara Emma som lämnade oss på jobbet förra veckan!
Det blev grillning, kakor, diverse alkoholhaltiga drycker och sedan utgång till det lokala haket Red Lion. Vilmer var med nån timme tills han fick åka hem med Robban som jobbade sent.


Eftersom momo och momap inte kunde vara med på Vilmers kalas så fick Vilmer sin present lite senare och oj vad populär den var!! :)


Påskafton var helt underbar och firades först hos Robbans mamma och sedan hos Maria, Calle och Julia. Underbart att slippa alla tjocka kläder.

När kvällen kom var det nästan slagsmål om solplatserna

Även vuxna behöver leka ibland


Där bilden är värd att dokumentera. 24 april och barfota i shorts och t-shirt!!! Uuuunderbart!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0