vetintevadjagskaskrivahäridag

Dom senaste dagarna har varit fulla av diverse aktiviteter. Det märks att Vilmer blir tröttare av det. Iaf på dagarna. Men inte på kvällarna tyvärr :/
Måset börja se över hans sovschema på dagen tror jag.

Igår träffade vi Moa och lilla Svea i mammagruppen. Vi tog en promenad ner till Röda Sten, där jag köpte med en kopp te. Moa hade kaffe i termosmugg.
På vägen tillbaka hittade vi en läig plats på gräsmattan mellan Ruckmans och det numera ökända Stefan Allbäcks bygg.
Där slog vi oss ner på en filt och släppte lös barnen på gräset. Jag kan ju säga att det var betydligt lugnare förra våren. Det var inte ens någon idé att sätta sig ner. Det var bara att springa efter dom små tallarna. Svea är dock mycket snabbare än vilmer för hon går redan.
Bestämde att vi skulle ses nästa vecka och gå till öppna förskolan ihop.

Imorgon ska vi träffa Camilla och barnen som är hemma från dagis. Det ska ju bli gott väder så ute kommer vi väl med all säkerhet vara.


Nu ska jag återgå till min uuuunderbart goda potatis/purjolökssoppa!
1 vecka avklarad. Imorgon är det vägning. Spännande att och se om det har hänt något eller om vågen står still. :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Mät dig istället. Det har alla sagt till mig. För vågen kan många gånger vara missvisande eftersom det är så beroennde på omm man ätit, vart på toa osv. =). Hoppas att det har gått bra iaf!



Kram

2010-05-11 @ 18:21:39
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Du har garanterat gått ned:) Orkar du gå långa promenader också? Äter jag bara VLCD-kost så orkar inte jag det. Jag kan va helt slut både fysiskt och mentalt...inte riktigt lyckat!

Mäta sig kan man också göra som ovanstående skriver, jag har varit dålig på det, men är det nån vecka som man står still på vågen, så kanske man har fått smalare armar eller nåt annat trevligt istället:) Kram

2010-05-11 @ 22:31:19
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline

Låter som en härlig dag!! :-) jag längtar lite efter det att Stella föredrar att gå istället för hasa/kräla ute... hon kan men gör det inte. Allt blir otroligt smutsigt och slitet... men men lilla madame bestämmer!

Hoppas vågen talar för dig vännen! Duktiga du!

kram!!

2010-05-11 @ 22:39:48
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0