Vad har hänt med Sverige?

Den här värmen är ju helt sjuk! Jag var inte förberedd på detta. Visst är det underbart, men det känns som jag är konstant svettig ;)
Och Vilmer var inte förberedd på detta. Eller hans föräldrar vill säga. Inga sandaler har stackarn. Och ingen solkräm har vi köpt att smörja honom med. Och fattiga som vi är just nu fick vi gå och sno lite solkräm hos syrran idag till honom.
På tisdag är det vi som inhandlar ett par schyssta sandaler till vår lilla vildmus.

Själv borde jag smörjt mig med solkräm idag. Har fått en härlig kräftröd ton på axlar och bröst idag efter en promenad till mamma och Kai samt en del solning ideras trädgård under dagen.

Pingstafton är/var det idag. Känns inte som någon speciell dag men trevligt har vi haft.
Vi var hembjudna på räkmacka hos mamma och Kai i förmiddags. Vi, Camilla med familj, Christina och morfar var där.
Maria hade fullt upp med att förbereda sig på loppet i stekande hetta.

Tänk att hon tog sig runt i den sanslösa värmen. Hon är så duktig! Inte tillräckligt tränad (enligt henne själv) men ändå tog hon sig runt 21 km i 25 gradig värme på 2 tim och 1?3? min. Hejja syrran!!!
Runt henne stupade folk ihop på gatorna. Det sades att det inte ens fanns tillräckligt med ambulanser för att köra folk till sjukhusen. Måste vart ett helvete för folk i år.


Jag och Vilmer stannade kvar hos mamma och Kai på middag och dom andra åkte hem. Robban skulle kolla fotbollen med några killar från jobbet.
När jag och Vilmer kom hem vid 20tiden var det sängdags för gubben och soffan för mig.
Och här har jag blivit kvar.
Kollar nu på Generation Kill. Än så länge är den grym. Hoppas inte att ni missar den!




Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Åh, var det så varmt hos er.... en kompis till mej sprang loppet, undrar hur det gick?! Hon är iof sig vältränad men ändå...



Hoppas ni inte känner av brännan idag!

Kram

2010-05-23 @ 09:38:59
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej på dig!

Men visst är det skönt med värmen?

vi har inte heller hängt med i svängarna, gick upp på vinden igår kväll o hittade massor av bra saker/kläder från när Leia var baby. bla 5 solhattar, två sandalr och en uppsjö av sommarkläder i Stellas stl. då blir man lite lättad o glad. Har ju inte dirket hälsan o springa i affärer o handla kläder..

Ja men visst var det sjukt med alla som stupade under varvet igår? 61 st till sjukhuset varav 5 till intesivvård (alla de fem män under 40 år!!) betyder nog för lite självinsikt hos folk, dvs män som inte fattar att Nu räcker det, botten är nådd, du har maxat din prestation ge upp! ;-)

KRAM!!

2010-05-23 @ 21:21:41
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Här nere i Skåne svettas vi också, i dag tex. är det jättevarmt, runt 18 grader mitt på dagen,men såklart skönt! Bra med filmtips, vi ser mycket film och senast såg vi Shutter Island som var bra, sevärd! Ha en fin eftermiddag och kväll, Kram

2010-05-24 @ 16:38:26
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0