Sista veckorna som gått

Vi har haft ett par roliga dagar bakom oss, och förhoppningsvis har vi ett par roliga dagar framför oss också.

Men jag tänkte i bildform visa vad jag/vi har haft för oss det sista.


Jag och Vilmer på julavslutning på öppna förskolan en fredag för nån vecka sedan när Robban låg hemma sjuk.



Samma kväll hade min avdelning på jobbet fest. Tacos, julklappslek, Wiibowling och utgång på Henriksberg där vi mötte upp den näst bästa avdelningen på jobbet.


Vilmer skoja till det och gjorde sin pyjamas till nattlinne ;)


Mormor letar skojiga saker på datorn


Fixande och donande inför luciafirandet på jobbet (110 anställda) med riktig julfrukost som inkluderade vörtbröd, julskinka, julost, glögg, julmust, lussekatter och bakat från bl a och ett par duktiga till.
Samt att vi har vårt egna lussetåg :) Det kallar jag lucia det!

Förberedelser :)


Vi har även enligt traditionerna julfrukost på min avdelning samma dag som julfesten på jobbet.
Alla blir tilldelade en sak att ta med sig och kontentan av det blir ett nästan komplett julbord :)


Vi är många men fick denna dag även besök av Robban och Vilmer som jag hade bjudit in. Dom sitter längst ner till vänster men Vilmer kom tyvärr inte med i bild.


Det bästa på dagen för Vilmer var nog ändå när han fick den påhittiga ballongen av Tobbe. En diskhandske uppblåst med tryckluft och målat ansikte på blir en fantastiskt rolig gubbe :)

Efter detta åkte Robban och lämnade över Vilmer i mamma och Kais händer. Han skulle sova över så föräldrarna kunde gå på julfest ihop.
Hoppas på att få lite roliga kort av mamma från dess.


Så här glad och snygg var man då ;)


I måndags var vi på Liseberg i iskylan men det var det värt för alla barn var glada. Och det är ju det som var det viktigaste.

Det åktes karusell


kördes Farfarsbil


och hälsades på kaniner...som bara var roliga på håll.


Pappa, varför har du så mycket snö på dig ? Aha...d va mamma!


Mamma, det är kallt nu! Jag vill inte vara ute mera!!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej där!

Vilka fina bilder du lagt ut. Mysigt med avslutning på öppnis! :-)

God fortsättning på julen,

kram Caroline

2010-12-26 @ 14:51:01
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Åååå jag är så avundsjuk på alla som inte har 23 mil till Lisebergs julmarknad;) Ni verkar ha haft några underbara dagar bakom er!! Kram

2010-12-26 @ 22:53:16
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0