Då så

Då var det gjort!
För sista gången gick jag in på försäkringskassan och begärde ut föräldradagar.
Eller ja, sista är det ju inte. Kommer ju ta ut dagar när lilleman skolas in samt 1 dag i veckan när han är inskolad. Men det är dom sista sammanhängande dagarna och jag fick en liten kump i magen när jag gjorde det.
9 dagar kvar nu.

Imorgon ska jag och Vilmer med Maria och Jullebull in till stan och kolla lite grejer. Det ska bl a mätas fötter, provas overaller, fleecefodrade galonset och lite annat.


En rolig sak som jag glömt att berätta är att vi har fått en liten pratkvarn i familjen.
Det märktes att Vilmer har varit inne i en lååång utvcklingsperiod, och vart gring som få under sommaren. Men nu är han sig själv igen och nu kommer det ord hela tiden. Försöker man lära honom ett nytt ord ser man riktigt hur han koncentrerar sig och försöker härma en.
Nytt på ordfronten är
"mu mu" mormor
"mie mie" Vilmer
"amu" farmor
"kaj" Kaj

Grymast av allt är ändå att han säger sitt egna namn. =) Man blir bara så stolt!
Har även ställt frågan "Vem är det?" när jag har pekat på Robban. Och Vilmer har svarat "pappa".
Det har vi aldrig lyckats med innan. Det har bra gått att få ur honom orden när man frågar typ "kan du säga pappa?"

Heja Vilmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0