Ska man bli orolig nu?

Idag har Vilmer haft feber, och relativt hög sådan. Han har vart lite kinkig och lagt av några groteskt illaluktande monsterbajsar. Ena sträckte sig upp längs ryggen. Ursäkta ordvalet! ;)
Har ingen aning vad det kan vara.
Robban sa att han bet frenetiskt på nån leksak förut. Hoppas hoppas det är tänderna så han inte åkt på nåt nu. Vore ju lite väl lagom just till kalaset. Han som har klarat sig från att vara sjuk så länge. :/

Om det nu skulle vara något är det ju tur att vi inte har träffat några idag. Var på väg att gå till öppna förskolan med la ner det då det blev lite sent.
Istället var jag (vi) ute på en rask, rejäl långpromenad i solen. Underbart skönt!
Men eftersom min stegräknare är död vet jag inte längre hur långt jag går, vilket är lite frustrerande. Måste få fixat den!
Kändes i benen kan jag lova att gå så långt och fort efter ha tränat igår. Men det ska ju kännas! Eller hur!

Robban har jobbat över idag så det har vart jag och Vilmer hela dan och kvällen. Han måste vara trött på mamma nu ;)
Det enda sega med att vara själv hela dagen är när han är som han vart idag. Febrig, hängig, kinkig + att han sov dåligt på eftermiddagen. Man får liksom ingen tid över huvud taget till sig själv.
Dammsög och tvättade golven som en besatt medan Vilmer satt och gnällde lite under tiden.
Men jag var ju tvungen. Det var dödsäckligt på golvet och det är ju han stackarn som drar runt i allt damm.

Måtte han må bättre imorgon.

Imorgon ska det inhandlas present och finkläder till gubben. Men det får bli på eftermiddagen.
På förmiddagen var det tänkt att jag skulle gå till jobbet och kolla upp hur många semesterdagar jag har innestående. Har tänkt att plocka ut några veckor i anslutning till Robbans semester. Han får bara 3 veckors semester eftersom han inte hunnit jobba ihop mer sen han kom tillbaka till jobbet. Så Vi tänkte att jag kanske kan plocka ut 2-3 veckors semester och han tar föräldraledighet så får vi en lång sommar ihop.
Förra året hade vi ingen semester ihop över huvud taget efter Robban jobbade hela sommaren. Knappt en helg helg hade han :(
Så i år ska vi slå på stort tänkte vi ;)

Ja, så om Vilmer mår bra imorgon går vi ner till jobbet och Robban får ta hand om Vilmer under tiden jag pratar med kontoret. Och sedan ska jag bjuda på fika på min avdelning. Var ett tag sen jag var där nu.


Natt natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag vet hur det var förra sommaren =), suck va dom jobbade. Varannan helg och massa konstiga tider. Ibland jobbade vi om varandra totalt, när jag slutade gick Johan till jobbet och hans lutade 3 h innan jag började.

I år blir d iaf några veckor ihop.



Hoppas lillskrutten mår bättre idag!



Kram

2010-04-14 @ 07:07:46
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0