Suck

Om gårdagen var kanon så har denna dagen hittills varit skit.
Vilmer vägrade att somna på förmiddagen trots han var jättetrött, fick gå ut och gå en runda med honom och först då somnade han. Hade kunnat gå en lång rund om det inte varit för att jag inte ens fått i mig frukost. Och klockan var ju ändå 11:30. Magen kurrade!
Gick hem, ställde vagnen på balkongen med lilleman sovandes. Precis när jag skulle börja plocka fram yoghurt och flingor vaknade han igen. Suck suck och åter suck! Fck aldrig somnat om honom utan det var bara att ta in honom.
Han fick snällt dra runt i gåstolen en stund medan jag åt. Sedan var det dags för lunch. Då trilskades det, åts mer på hakklappen än på maten, vägrade att öppna munnen och till slut lyckades han komma åt matskålen och vips hade allt hamnat på golvet.
Då fick mamma snällt torka upp allt och värma ny mat. Suck suck och åter suck! Fick i honom lite innan han började bråka mer och gnida värmt sig i ögonen som en tok.
Till råga på allt börjar han bli förkyld IGEN. Suck suck och åter suck!
NU ligger han och sover gott på balkongen och får äntligen sitta ner lite. Har tänt lite ljus, värmt en kopp te, har min vetekudde om magen och ska nu läsa lite i min Amelia Jul som jag fick av Camilla och Maria igår. Har även en chokladboll och ett havreflan framför mig men säg det inte till någon.
Har sån sjuhelsikes mensvärk att jag tror jag svimmar idag. För första gången på ja... vad är det???? 1 år och 4 månader? Tänk vad fort man vänjer sig av med saker och ting.

I eftermiddag ska jag in till Haga och fika med Jenny och Ebba. Ska bli mys!

Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Haga är verkligen myspys med alla fik och gulliga små butiker. Hoppas ni hade en trevlig fika!



Kram,kram

2009-11-11 @ 15:43:14
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Anonym

vissa dagar är skit, men snart blir det bättre igen.

Hoppas du får det mysigt ikväll.

2009-11-11 @ 17:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0