Tiden går fort

Vi har redan haft lilleman hos oss i över 5 veckor nu. Satt och raderade foton från vår kamera och jämförde hur liten han var när han föddes mot nu. Han väger redan över 2 kg mer än när han föddes. En rejäl bit! :)
Det är så häftigt att han är mer med nu och tittar så intresserat på en och t.o.m. ler ibland när man flörtar tillräckligt med honom.

Mindre häftigt är att klockan är nu 00:00 och jag har äntligen fått Vilmer att somna, efter ha vaggat honom tills sömns nynnandes vaggvisor i 30-40 min. Idag var han rejält svårsomnad. Svetten rann av både mig och honom kändes det som och min rygg är död. Han har sen vi gick upp vid 08:30 bara sovit någon timme vid 14-tiden idag, och har förutom det varit klarvaken. Det har inte hans mamma varit kan jag säga. Har knappt haft armarna fria på hela dagen.
Började skriva detta inlägget för ca 5 timmar sen och fick fortsatt nu. Längtar efter sängen!


 Ett tokigt leende!

Lyckades till slut hitta en klänning att ha på bröllopet. Shit va skönt! Kanske inte en sådan klänning jag hade valt om jag hade varit mig själv i kroppen men den är ändå väldigt fin. Lyckas både att dölja dom hemska stora brösten och dom hemska breda banden på amningsBHn.
Däremot är det värre med skor. Är fortfarande lite svullen om fötterna och allt jag provar i affärerna sitter jätteilla. Köpte igår till slut ett par snygga svarta gladiatorsandaler med lite klack i panik. Men kom imorse underfund med att dom är för små. Hade jag köpt större hade dom vart för stora. *blir vansinnig* Vill bara bli mig själv igen!!!  Har ju knappt några kläder som passar och nästan inga skor som passar förutom mina flip-flops och gympadojjorna. Suck!
Har ett par skor som jag tror kan passa till klänningen. Har ju gått i för små skor i så många månader nu så jag kan lika väl göra det på bröllopet också.
Lägger ut en bild på klänningen efter förfrågan från min kära systeryster och mamma. Bild på skorna lägger jag ut imorgon så får någon mer fundera på om jag kan ha det ihop. Skiter snart i vilket! Bara jag har nåt på fötterna. Så känns det.

 Oj så stor bilden blev!



                                                                     G  O  D    N  A  T  T  ! 

Kommentarer
Postat av: real old tom

jättefin! Lägg till lite färg bara så blir det inte så "vitt", stackars dig och Vilmer, visst är det konstigt att dom bara ändrar sina "vanor". Man är helt slut efter en sådan natt. Tur att dom är så goa och söta dom små så man snabbt glömmer.

Vad söt han är, så glad!

2009-05-25 @ 20:08:42
Postat av: Anonym

Klänningen e jättefin! Håller med om att det är svårt att hitta som sitter snyggt över brösten! Jag ville ha en amningsvänlig oxå, så att det skulle gå smidigt att amma och det var också svårt att hitta! Hittade till slut en på Gina Tricot som jag var nöjd med!

2009-05-27 @ 15:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0