Träningsvärk och diverse annat

Har i veckan varit ute på två riktiga långpromenader med Vilmer. Hade min stegräknare på mig för att kolla hur långt det blev och det blev ca 1 mil båda dagarna. Kändes jättehärligt att ha träningsvärk efter det men shit va slut jag var i kroppen. Var som att musklerna började leva igen efter ha legat i ide i x antal månader. Jag känner mig nästan som en gammal tant i kroppen. Rygg, höfter och ljmuskar knakar när jag reser mig upp då jag har suttit för länge.
Och igår hade jag fruktansvärt ont i övre delen av magen samt ryggslutet och idag har också ryggen varit en plåga.
Antar att det är pga av att jag har delade magmuskler (som alla får då man varit gravid och fött barn). Det gäller bara nu att långsamt börja bygga upp musklerna igen. Dock måste man vänta någon månad extra innan man får träna magmusklerna. 

Var hemma hos Cicci idag på fika/lunch. Och dumma jag bar Vilmer i bilbarnstolen från bilen hem till henne. Hon bor 4? trappor upp utan hiss. Fick så grymt ont i ryggen när jag kom upp till henne att jag nästan fick lägga mig på golvet.  Nästa gång lämnar jag bilbarnstolen i bilen kan jag säga. 
Cicci bjöd iaf på underbara scones med hallon och choklad i. Leilas recept:
http://recept.nu/1.36941/leila_lindholm/smaratter_tillbehor/mjol/engelska_choklad_och_hallonscones 
Så gryyymt goda! Dom ska jag göra själv någon dag. När det blir tid över. När det nu blir det... :)

I tisdags på Robbans mammas födelsedag fick Robbans mormor och två av hans morbröder äntligen träffa lille Vilmer Vildmus. Vet inte varför det har dröjt så länge. Det var iaf väldigt kul att få visa upp honom. Dock sov han bort rätt mycket av kalaset. Han har en förkärlek att göra det när det är livat omkring honom.

Och i onsdags fortsatte pappa Robert med sin "sleeve" som det kallas. Han har halva sin vänstra arm tatuerad och nu fortsätter han alltså med resten. Armen går i japanskt stuk och han har två Koifiskar (karpar) på underarmen och nu blir det en Hanya-mask på överarmen. Än så länge har bara linjerna gjorts och ska fortsättas på i början av augusti. Får lägga in bild på den i dagarna för att visa hur lite man ser vad det liknar just nu.
Längtar också efter ny tatuering nu. Fick ju av min underbara sambo ett presentkort på 1500:- och en tid i början på dec hos tatueraren vi går hos. (Föttbarnpresent var det) Kan bli spännande! Fast det är ju långt bort så jag har tid på mig att funderna ut något men lite planer finns redan.

Igår kväll var det firmafest. Egentligen ingår alltid segling men vädret var alldeles för kasst så det ställdes in. Jag skulle ju i.o.f.s. inte vara med på seglingen ändå. Jag och Vilmer åkte bil ner i ruskvädret till Seglarkrogen vid GKSS i Långedrag där middagen skulle hållas. Han somnade på vägen men vaknade då vi kom i lokalen då det var så mycket folk där inne. Trodde att det var bokat bara för vårt företag men det var massa fler människor där. Hade jag vetat det hade jag inte åkt dit. Ljudvolymen var lite för hög för Vilmer men han somnade till slut i min famn. Antagligen efter han beundrats av alla arbetskamrater och suttiti i lite olika famnar. Efter middagen var avklarad och folk började bli lite på lyset vid 2 drog jag och lillgubben oss hemåt. Då var jag het slut. Fast det var kul att träffa dom andra lite grann. 

 Vilmer Vildmus med en av sina tillfälliga barnvakter igår kväll

Stackarn har varit förkyld en hel vecka nu och det verkar inte ge med sig. Usch, det är så taskigt att hela tiden ge honom näsdroppar och suga rent näsan med Näs-Fridan. Han skriker som en stucken gris när jag gör det. Hoppas det ger med sig snart.
Här är en bild på honom i sin nya bärsele. Det var i slutet på förra veckan då han var som hängigast. Fast han tycker om att sitta i selen. En stund senare efter vi tagit kortet somnade han i den. Mys att vara så nära mamma.
 


Kommentarer
Postat av: real old tom

oj oj, har missat att läsa på ett par dagar, denna trötta lösa kropp man får efter en graviditet är inte rolig, man får ta det långsamt men det går att fixa till en del. (dock inte allt men nästan)

Du är så duktig som promenerar överallt, bra jobbat!

Du vet vem du skall ringa om du vill ha sällskap.

2009-06-17 @ 20:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0