Kass torsdag

Idag har det varit en rätt kass dag än så länge.

Vilmer har varit gnällig och inte velat göra någonting som jag velat. Tänkte ge mig ut på en rejäl långpromenad idag, men lillskrotten vaknade i vagnen bara efter 10-15 min och började gnälla. Så jag fick snällt traska hem till syrran för att ge honom mat. Känns som han inte gör annat än äter just nu. Suck! Dessutom är det ingen ordning alls NÄR han äter. Han bara velar och släpper taget om bröstvårtan och tittar åt andra håll och imellanåt flörtar lite med sin mamma.... och då har man inte inte hjärta att fortsätta vara irriterad.
Och inte hjälpte det när vi gav oss iväg på nytt då jag trodde han skulle vara mätt och nöjd. Han fortsatte att gnälla och dessutom blåser det full storm idag. Så jag gav ifrån mig en suck och traskade hemåt. Gick in i mataffären på vägen och väl där inne somnade han. Så det blev en liten omväg hem för att få lite extra motion.

Robban har blivit förkyld och mår skit. Helt värdelöst, då jag själv är trött och skulle bara vilja lägga mig en stund. Är ju onödigt att Robban håller och grejar för mycket med Vilmer när han är sjuk så det är bättre att jag har honom själv idag, så inte lilleman åker på nåt.

Nu ligger båda mina gubbar och sover och jag fattar inte varför inte jag själv går och lägger mig en stund.

Igår var jag med Vilmer på BVC på hälso- och läkarundersökning. Han är en frisk och kry liten tjockis på nu 6155g och är 58,5 cm lång. Får nog snart byta upp en blöjstorlek till tror jag.

Igår var vi även på MVC för min slutbesiktning som min svåger kallar det så fint.  Allt var bra även med mig nu så nu får jag börja träna om jag vill. Kanske inte blir så hemskt mycket träning på gymmet nu redan men det kommer bli en massa långa promenader.
Fick också ställa mig på vågen där och jag har nu 7 kg kvar till inskrivningsvikten jag hade i augusti förra året. Men egentligen har jag ytterligare 5 kg att gå ner. Förra sommaren bestod av mycket god mat, öl, glass och vin som satte sig på lite alla möjliga ställen.


Kanske inte är det bästa att sätta i sig nu men ikväll ska jag och darlingen äta räkmacka. Blev så sugen idag när jag gick förbi fiskbilen så jag köpte med med en påse färska räkor hem. Mums!

Kommentarer
Postat av: real old tom

Ibland känns det som: Skall det vara så jämt så vill jag bara lägga mig ner och dö. Som tur är så vänder det oftast redan nästa dag, så är livet helt underbart! Kom ihåg det nästa kassa dag!

2009-06-05 @ 21:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0