Fotopill

Sitter här i nattmörkret och pillar med kort. Julkort, kort till Vilmers dopbok, gamla kort och kort som skall sättas in i Vilmers 1 år bok. Eller, faktiskt kan man fylla i saker ända tills han börjar skolan. Mycket roligt!

Nu är julkorten på Vilmer tagna, framkallade och nerlagda i kuvert. Och kuverten är skrivna. Bara frimärken som saknas. *klappar mig själv på axeln litegrann* =)
MEN jag glömde en person som skulle få, vilket resulterar i att även denna gången blir vi utan, och jag får beställa i efterhand. Suck! Ungefär samma sak hände när jag beställde doptackkorten. Då saknades ett och vi blev utan. Det fick jag med i denna beställningen utav kort.

Ska försöka fixa en bild på Vilmers dopbok som ÄNTLIGEN är klar. Bara efter 4 månader. :) Bara lite småpill som ska limmas in och målas. Hoppas han kommer uppskatta den sedan när han blir äldre.
Man får ju för sig att det bara är tjejer som tycker sådana saker är roliga när dom växer upp.

Det går även långsamt framåt med hans "Min Egen Barnkammarbok" som den heter. Får in lite bilder då och då. Tycker det är viktigast att man skriver i den då det är lätt att glömma datum och sådant med tiden. Foton är ju alltid lätt att framkalla och klistra in.
Det enda som grämer mig är att vi aldrig fick gjort Vilmers han och fotavtryck när han var yttepytteliten bebis :/  Kan ju göra det nu iofs. Fossingarna är ju fortfarande små och goa. Men det är ju alltid roligt att ha avtryck från när dom är nyfödda. Som jag själv har! Alltid lika kul att titta på dom små avtrycken. Fattar inte att en själv har varit så liten.
Så här ser boken ut

Utdrag ur boken som snart kan fyllas i.



I dagarna har det varit rätt så lugnt. Ja, torsdagen beskrev jag ju för er i onsdags.
Var på jobbet med vildmusen på dagen. Han var på vippen att börja gråta när jag var inne på bom-avdelningen hos Niklas, Tobbe och dom andra. Var nog lite jobbigt när alla stod och hängde över vagnen. Men till slut verkade han slappna av lite. Efter Tobbe kämpat länge och väl med att skoja med honom.
Nere på min avdelning gick det betydligt bättre. Där blev han inte rädd för någon.
Vi stannade över 14-fikat, bjöd på vaniljdrömmar och tjötade lite jobb. Var kul att träffa dom nya på avdelningen. Några helt nya ansikten och några gamla som bara fått nyanställning sedan varslet förra hösten.
Ser fram emot julfesten och tjöta lite mer med alla. Blir ju inte riktigt samma sak när man bara kommer och hälsar på under arbetstid.

En sak som retar mig måste jag ta upp. Var igår och hämtade min jacka som varit inne på byte av dragkedja. Ja, jag vet! Skulle hämtat den i torsdags men det bidde inge med det.
Iaf, dom skulle även byta tryckknapparna för det blev lättare så pga bytet som dom. Alright sa jag! Och tänkte inte mer på det.
MEN idag när jag skulle använda jackan gick såklart inte tryckknapparna att stänga. Idioterna har alltså inte testat om delarna av knapparna som satt kvar i jackan passade med dom nya dom satte dit.  Förbannade skit!
Så på måndag går jag tillbaka med jackan och ska ha det fixat! Och dom som vägrade mig rabatten som jag hade i Idrottsrabatthäftet pga att jag visade upp det försent. Nu får dom fasen ge mig dom där 20% iaf!!!!!!!!

Hyrde Flickan som lekte med elden igår. Tyckte den var grym! Mycket bättre än 1an. Mamma som även sett 3an säger att den var väldigt lösig och att det inte hände så mycket. Lite trisst men man vill ju ändå se den.
Som alltid är ju såklart böckerna bättre men jag tycker ändå att dom har lyckats med filmerna!

Lite kortfattat. Ikväll var familjen inbjudna på middag hos Maria, Juuhhja och Calle. Hemmagjord pizza bidde det. Mycket gott!!!


2a advent imorgon. Jisses, snart jul! Har ni köpt alla julklappar än?
I vanlig ordning köper vi bara till alla barn i min släkt. Det blir bättre så! Det blir för mycket paket, för mycket pengar som spenderad annars.
Vilmer kommer få en Brio helikopter utav oss. Och sedan har vi även tänkt att köpa någon fin sparbössa till honom. Han måste ju kunna spara pengar i tid, så han får en fräck moppe när han är 15 ;)
 


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad spännande med dopboken, den vill vi gärna se sen! Våra julkort är också färdiga men ska stoppas ner i kuvert och postas också, så det blir nog i veckan det!



Fixat julklapparna nu, alla är inte inköpta men jag vet vad jag ska ha. Vi syskon och respektive gjorde så att vi lottade så att vi köper bara till en, och det blir bra tror jag! Innan har vi köpt till alla lixom. Men barnen får nog en hel del ;)



2009-12-06 @ 08:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0