Back to work


Igår kväll var det egentligen tanke att vi skulle hem till några i föräldragruppen på glöggfika men stanande hemma för Vilmers skull. Var väl tur det för han kändes väldigt sjuk igår. Dessutom vägrade han somna. Tror jag fick somnat honom vid ca 01...som vanligt då. :/
Synd, för vi skulle upp tidigt idag...tidigt för att vara oss. Jag/vi var inbjudna på min avdelnings årliga julfrukost 8:30. Fick väcka stackarn men han klagade inte. Min duktiga älskling!
Det var lite mysigt och väldigt gott!

Morsan, jag gillar att ha tomteluva på mig!


Vilmer med Fridas lilla Elin och Anna


Vilmer spexar lite med Tobbes långa hår.


Sedan bar det hemåt för en kort promenad i kylan. Var så kall om låren att jag knappt kände dom det sista.
Vid 14tiden kom mamma för att passa Vilmer medan jag och Robban var på vår julfest. Visste ju innan att det skulle gå bra med Vilmer. Är ytterst sällan som han klagar över något. Så jag kunde med gott samvete lämna dom. :)
Som alltid när man har roligt går klockan så fort och plötsligt var den 19:30 och det var dags för mig att gå hem. Tänkte att det räckte så första gången han blir passad. Jag menar, jag vill ju inte att mamma ska behöva kämpa med att lägga Vilmer när t.o.m vi knappt kan somna honom.
Men, det var iaf en väldigt kul dag/kväll med tipspromenad och glögg ute i kylan, god buffé, mycket gott att dricka, Wii-bowling-turnering och alla goa och glada var där. Inkl. alla som har slutat för att börja plugga.
Kom på en stund innan jag skulle gå att jag hade glömt att fota. Så jag fick i all hast ta lite kort när Wiibowlingen var igång. Tråkigt att jag aldrig fick några när alla var samlade vid borden. Vi var ju ändå 98 pers idag.

Ett litet urval!

Sebbe i ett par gött tajta jeans

Tobbe, Jennie, Kiffe och Pontus posar snyggt

Johan, Erik och Sonny käkar godis och kollar bowlingen

Niclas ger Robban en go kyss

Nicke börjar bli trött men jag är pigg och gla!


När jag kom hem var Vilmer en trött med glad liten kille. När jag kom innanför dörren tittade han på mig och sken upp som en sol. Och så tittade han på mamma, och sen tillbaka på mig. Som att, men vem är jag hos egentligen om du kom nu? :) Så söt! Han och mamma har myst och lekt hela dagen lång. Och allt har gått jättebra. Förutom att han sov lite dåligt på e.m.luren. Menmen..så är det ju för oss också.

Idag somnade han och sover jättebra! Vilken skillnad från igår. Han vaknar dock till ibland när han får en hostattack och nappen trillar ur. Men stopapr man in den på nytt så vänder han sig om och somnar om på nytt.
Nu ska jag gå och göra min lilla gubbe sällskap.
Får väl se när pappsen kommer hem inatt. Dom skulle visst ut ett gäng.
Imorgon är det mammsens tur. Då ska (kompis)Maria ha lite kalas/förfest och sedan är det utgång som gäller. Med dans som Maria krävde. Låter som en bra idé!
Maria: "dra på dig nåt trevligt och ta med alkoholen kl 19 imon=)"

Vilken rolig helg man har framför sig!

Natt natt på er!


Kommentarer
Postat av: real old tom

jag är nog lite tänd på han med de tajta jeansen, schysst ställning, sprack dom eller?

2009-12-19 @ 19:59:27
Postat av: Jennie

Hejsan!

Hoppas du hade en rolig kväll igår. Jag tror faktiskt att jag såg dig i fredags då du gick, men vågade inte tuta på dig ifall det inte var du, men det var runt 19.30, och någon som liknade dig med en möss apå sig =)!



Vilken söt liten tomtenisse Vilmer var, han ser verkligen ut att trivas :)!



Kram



2009-12-20 @ 14:47:49
URL: http://jennienennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0