Liten blir stor

Igår var det Vilmers första dag med riktig mat. Potatis och palsternackspuré. Han har ju ätit gröt 1 vecka innan det men det här är ju mer på riktigt :) Fast han var väl inte döförtjust i det. Gjorde en sur äckelmin men allt åkte ju inte ur munnen. Sen får man väl räkna med att det blir så när vi testar nya smaker.
Idag tyckte han nog inte det var lika illa då äckelminen kom först efter ett par skedar (ej fulla)

Igår var vi även på informationsmötet inför babysimmet som börjar nästa vecka. Vilmer var inte så intresserad för han sov sig igenom hela alltet. Jag och Robban är desto mer exalterade över det som komma skall :)



Idag var det vad jag tror den sista riktiga sommardagen. Vi 3 systrar med barn (och Robban en stund) hängde lite nere vid badet idag. Det blåste halv storm så till slut tröttnade vi på sand i ögonen och packade ihop oss.
Och något bad blev det inte för min del. Som jag hade längtat! Men när jag gick i vattnet kändes det som det kunde kvitta. Jag får bada desto mer nästa sommar bara.

På lördag är det kräft/paj/kycklingspett mm-skiva. Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0