Dagens

Dagens start: Väcktes 07:45 av en febrig pojk i våran säng
 
Dagens natt: Prata inte om det. En febrig 2½åring som ligger klistrad mot en som ett element. Ett element utan pyjamas. Svettigt!! Ett litet element som dessutom vaknar av diverse saker. Törstig, varm, ledsen osv.

Dagens humör: Förvånansvärt bra med tanke på natten.

Dagens väder: Vackert, vindstilla och 8-9 grader.

Dagens frukost: Kanelte, rostade mackor med pepparsalami, cheddar och messmör och ett ägg med kaviar. Konstig blandning? :)
 
Dagens lunch: Ingen
 
Dagens middag: Pannkakor

Dagens sötsak: En glass hos morfar och några bitar choklad på kvällen framför tvn.
 
Dagens bästa: Vilmer har varit förvånansvärt pigg och feberfri. Vågar knappt hålla tummarna inför natten. Dock ligger han i vår säng igen.
Och att jag och Camilla fick tänt ett ljus på pappas grav i mörkret i eftermiddags. Fint!

Dagens sämsta: Morfar som plötsligt blev sämre i eftermiddags men det lugnade sig tydligen enligt mamma.

Dagens Malin: På bra humör men tyvärr för lite kraft för att gå och träna som var planen igår. Suck!

Dagens Vilmer: Rätt pigg sjukling som hållts inne idag.

Dagens Robert: En slö gubbe som vart inne hela dagen med sjuklingen.

Dagens klädsel: Söndagsslapp med tunika och leggings.
 
Dagens (varje dag) vill ha: En ny soffa. 

Dagens utflykt: Skulle väl vara promenaden till morfar där jag, mamma, Christina, Maria och lille Alexander var idag. Eller turen till kyrkogården med Camilla

Dagens saknad: Pappa och mormor.

Dagens dummaste: Att jag stoppade i mig godsaker.

Dagens sjuka: Vilmer och Julia som har feber.

Dagens drog: Spotify. Och helst Somebody To Love med Queen, Point Blank med Springsteen och Ängeln i mitt rum med Laleh.
 
Dagens köp: En röd och en grön mjölk, ett paket ägg och ett ark med klistermärken till Vilmers paketkalender. Första året för gubben med paketkalender. Min paketkalender som jag hade när jag var liten och som mamma broderade till mig. Ni får se den när den hänger på plats den 1e dec.
 
Dagens morgondag: Hemma med gubben som förhoppningsvis är kryare. Tvätta fönster, städa lite. Sedan till Ikea på eftermiddagen/kvällen när Robban är hemma efter jobb och passfixande.

Dagens vecka: Jobb, grejande inför min födelsedag på torsdag och kalas till helgen, middag och ev utgång med mina gamla goa Jenny, Jenny och Anna på fredag och presentinköp inför fars dag på söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0