Där Allt Är Tyst Och Stilla Som På Kort

Som vår man Lasse W sjunger så fint!



Så här ser det ut på våran gård nu! Det blir något som händer när det snöar. Det blir så tyst och stilla ute. Nästan som man skulle höra en knappnål falla. ;)
För en kvart sedan lugnade äntligen snöandet ner sig men nu sätter det igång igen. Det sägs att det ska komma ännu mer snö imorgon och på onsdag. Vart ska detta sluta?
Såg på nyheterna härom dan att båtarna ut till södra skärgården får det svårt pga havsissen och att många turer ställs in. Så har det inte varit sedan mitten på 80-talet.
Mamma har berättat att dom tog bilen över isen från Brännö in till stan när söstra mi var små. Eller var det ännu tidigare??
Jag å andra sidan har alltid varit stadsbo. Hade dock varit fint att vara uppväxt där ute med.


Är så fascinerad utav denna vargavinter vi har fått. Det är så vackert även om jag nu börjar tröttna på den så smått. Men det enda som gör att jag är trött på den är barnvagnskörandet. Jag kommer ju inte ut på mina dagliga promenader. Jag saknar dom! Jag saknar min stegräknare som tickade upp till dryga 10000 steg om dagen i våras/somras/höstas.
Visst kan jag och Vilmer gå ut och gå, men det blir en väldigt skumpig färd för Vilmer, som inte sover lika djupt och bra som annars. Och det blir en halkig färd för mig. Samt att jag bara går och svär över oskottade trottoarer som nu är glashala.

Imorgon ska det nog åkas lite pulka för Vilmer när det äntligen ligger lite nysnö. Inte kul att dra/ åka pulka när det är ett lager is ovanpå snön.
Maria och Julia (som är ledig från förskolan på måndagar) skall komma över på fika, så Vilmer får nog lite roligare pulkasällskap än bara sin tråkiga mamma. :)

På tisdag åker mamma och Kai hem från varma Thailand. Och jag som släppte av dom i sommarjackor på Landvetter. Kan bli kallt för dom när dom går av planet. :)



Skillnad på väder? :) Neee...tycker ni det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0