Vad händer?

Undrar vad som händer med vädret i Sverige? Det bara fortsätter att snöa och snöa och snöa. Det är ju självfallet väldigt vackert men när tar det slut?

I förrgår jobbade Robban över till sena kvällen så jag och Vilmer var alldeles alena hela dan. Det enda vi gjorde var att åka lite pulka på gården. Annars var vi inne och mös hela dagen. Först på kvällen började jag känna mig rastlös och satte igång att baka. Det blev båda tekakor och vanilj och kanelbullar. Mycket smarrigt! :)


Igår var jag och Vilmer ute hos Lisa och Axelman på Björkö. Vi hade en mysig heldag från tidig förmiddag till sen eftermiddag med lek, fika och promenad i snöovädret som var. Efter 1½ timme i nästan bara motvind såg vi ut som två pandor runt ögonen. Kom ihåg att aldrig ha vattenlöslig mascara i snöstorm som blåser rakt i ansiktet :)

När vi åkte hem vid 18-tiden var det mer än mycket snö på vägarna. Jag luskörde hela vägen hem så det gick bra. Inte enda bil eller lastbil låg i diket, vilket är förvånansvärt! Finns ju alltid några som är vårdslösa i sånt här väder.

Så här trevligt hade vi igår:











Vilmer har sovit urkasst dom senaste nätterna och vi har kliat oss i huvudet här hemma och undrat varför. Igår kom beviset. 2 små risgryn är på väg upp i underkäken på lilleman. :) Så nu har han minsann tre tänder. Bara 17 kvar nu då! Ska försöka fota dom men det är inte det lättaste. Möjligtvis att jag kan få med den övre tanden. Den syns rätt bra om man får honom att skratta ordentligt!


Om en stund när Vilmer vaknar ska vi ta oss en tur till bl a torget för lite nödvändig shopping.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0