:(

Nehe, blir ingen tatuering för mig i eftermiddag. Dom tyckte att det var bäst om huden får vila lite.
Ang kliandet trodde dom att det kan sitta i ett par dagar. Hjäälp! Hur ska jag klara av det?
Tydligen kan det bli så att huden reagerar mot tatueringen och behöver tid på sig att "vänja" sig vid den. Om det inte går över om ett par dagar så får jag höra mig igen.
Nu har jag ju ingen mer sittning än den 25e januari. :( Dom hade en tid den 5e januari på förmiddagen men typiskt nog är det just då Robban ska till Hasse och fortsätta med sin Hanya-mask. Suck!
Dom satte upp mig på avbokningslistan. Och det kan ju ta evigheter innan man får chans att få en tid då. Linda har ju fullt upp i kalendern ända till slutet på juni. Så längre vägrar jag att vänta!


Glömde att berätta om Vilmers julklapp jag köpte i lördags. Hoppas han blir lika lyrisk över den som jag är! ;) 
Är ju svag för alla små roliga barnaffärer som finns inne i stan. Jag och Mia gick till en som ligger på Vallgatan. Philip & Viola tror jag den heter?!
Där hittade dom där söta dockorna som jag hört talas om. Rubens barn heter märket och är ett Göteborgsföretag! Bra det! :)
Kortfattat; alla dockorna är orginella och har olika utseenden och hudfärg, ögonfärg och hårfärg.
Dom används ofta inom demensvård, rehabilitering och även skolor och privatpersoner har dom.
Dom har en sådan docka på äldreboendet där min morfar bor. Otroligt söt!
Dom finns i olika storlekar så jag slog till på en lite mindre som är lätt för Vilmer att bära själv. Dessutom görs dom mindre dockorna (barn 0-2år) med kortare hår än dom större. Bara för att dom inte ska äta på allt det långa håret som är på dom stora :)
Dockan jag köpte valde jag för den liknar Vilmer lite grann. Rödlätt hår, blå ögon, långa ögonfransar och ljus hy.
Finns flera olika "kostymer" till dockorna som kan köpas separat. Även underkläder kan köpas till. Får bli när han är lite större :)




Visst är det en liten Vilmer? :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Fy, vad tråkigt med tatueringen! Hoppas att du kan få en tid snart! Håller tummarna!

De dockorna är så fina, vad fick du ge för en sån? Såg dem för ett tag sen och var också sugen på att köpa en, bra julklappsidé :)



2009-12-14 @ 20:41:58
Postat av: Jennie

Kan ingen passa Vilmer den 5:e då så att du kan få göra din tatuering? Usch vad tråkigt att inte kunna få fortsätta.

Åh rubens barn! Underbara dockor, tror faktiskt att dom har en kormosomfärändring dessa här dockorna. Om jag inte minns helt fel. Alltså att dom är utformade även för "våra" barn.



Vattkoppor som vucxen är inget att rekommendera. jag har aldrig varit så dålig i hela mitt liv. Det började lite lätt med prickar på kroppen,s en kom dom i ansiktet, sen i munnen (då kunde jag inte äta), sen i ahlsen (fick svårt att dricka), sen efter två dagar utan mat så kom dom ner i magsäcken (jag började spy). Då fick mamma köra in mig akut för då stod jag inte upp längre. När jag kom till sjukhuset frågade dom mig om jag hade feber, jag minns hur jag svarade att jag inte trodde jag hade det längre för jag hade tagit en tablett och var lite piggare, då hade jag 39,9! Haha, helt sanlöst! Låg inne 3 dygn med dropp, ev en liten barnsjukdom.



Jag har ganska många ärr, men mest på kroppen inte så mycket i ansiktet som tur är. Men det är ju inte så roligt med dom vit aprickarna på magen och benen heller!



Kram

2009-12-15 @ 06:33:58
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Visst är de söta!!! jag var så nära att köpa en av de större när Siri var 1år men kunde aldrig bestämma mej för vilken, hihi så det blev ingen. Hoppas Vilmer blir superglad!



vad tråkigt med tatueringen, hoppas du får en ny tid iaf!!



Kramar

2009-12-15 @ 21:28:43
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0