Det digitala samhället

Kolla på det här!



Jaja, jag vet att det är mitt barn men hur söt är han inte på detta kortet?! :)
Jag minns inte ens detta. Hittade det i en underlig mapp vid namn 2011-09-16 som innehöll blandade foton. Och den i sin tur låg i en mapp vid namn Ny mapp (3) som låg i Bilder. Fann det när jag kollade igenom vad jag fört över till vår externa hårddisk. Och jag som brukar ha stenkoll och superordning på alla fotomappar. Allt ligger i datumordning. Varenda liten dag. Förutom den här högen då ;)
Tänk vilka mängder kort vi har tagit på Vilmer sedan han föddes. Det måste finns hur många fantastiska som helst som man bara glömt av. Det är det sorgliga med digitala bilder.
Ja visst, man lägger in dom på datorn och tittar på dom där. Men handen på hjärtat, hur många foton framkallar ni utav alla ni tar?
Jag är mer än duktig på det.....ibland. Då framkallar jag sisådär 500 kort och sätter in i album.
Nu var det mer än längesedan. Dålig som jag är har jag väl bara kommit till strax efter Vilmer föddes. Förutom en del blandade kort, bl a till ett album som är Vilmers egna + sådana som sitter på kylen och dylikt.
Men det ska tilläggas att jag började framkalla kort tagna från ca 2002 och framåt
Men överlag är det lite tråkigt med utvecklingen av framkallning av foton. Att man mest tittar på kort i datorn. Eller har jag fel? Framkallar ni fortfarande "alla" kort på det sättet man gjorde förr.
Jag menar inte att lämna in en filmrulle...Gör någon ens det längre?? Utan jag menar om ni varit på semester eller t ex firat något speciellt?
Jag kan ju säga direkt att jag inte gör det. Jag önskar att jag vore sådan. Isället är jag en sådan som går igenom månader efter månader av kort på datorn och skickar iväg som sagt 4-500 kort på framkallning. Tack och lov är det så billigt att göra det nu för tiden.

Det påminner mig att jag måste ta itu och göra det under veckan om jag får tummen ur...
Jag behöver fylla på albumen, förnya korten på kylen och mer än gärna förnya Vilmers egna fotoalbum.


Hoppas ni har en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0