Helg!

Här är Vilmers nya bästisar. Glömde visa dom i förra inlägget.
 
Känner ni igen dom?
Kråkan är iaf mer poppis än Mamma Mu. Tror det är för att han är mindre och mjukare. :)

Vi har haft en rikigt härlig helg. En familjehelg! Kände att det behövdes. Har varit galet trött hela veckan. Jag vet att det är pga att jag lägger mig för sent. När ska jag lära mig??

I fredags efter jobbet hade vi fikabesök av Cicci och Texas.  Det var kul med tanke på att det var ett tag sedan vi såg varandras pojkar och dom varandra :)


Plötsligt hade vi också ett krypbarn ;)

Igår följde vi med Calle och Julia till Lerumsbadet.
Det var först väldigt tveksamma miner från Vilmer som kravlade sig fast vid Robban. Men till slut fick vi lurat i honom tack vare att jag satte mig ner och visade hur kul det är att plaska i vattnet.
Var ju ett bra tag sedan vi var på ett badhus så det är väl inte så konstigt att han var tevksam. Men sen hade han så roligt att han mestadels skrek av skratt.
Det var en trött men lycklig kille som slockade i bilen på väg hem från Mcdolnads senare.


"Miemie simma sälv" 
Våghalsig var han iaf. Skulle hoppa från poolkanter, åka i dom största rutschkanorna och som sagt simma själv. Kan allt va!  (Ja, jag vet...vi glömde armpuffarna hemma. Men var inte oroliga. Vi höll i honom hela tiden ;) )

På eftermiddagen fick lilleman precis vad han önskat sig några dagar tidigare. Fika i mamma och Kais båt. Eller ja, önskan gick väl ut på att vi skulle åka ut med båten men det är ju inte direkt sommarvärme. Men detta fungerade lika bra tror jag.
Som Vilmer sa när vi åkte förbi båtuppläggningen hemma i torsdags morse på väg till förskolan:
"Åka momo momaps båt"
Och när jag frågade om han ville att vi skulle fika där sa han
"Ja, jodgubbaj"

Sagt och gjort, igår fikade vi i båten och det var väldigt mysigt såhär i höstrusket. Bulle till dom stora och glass med jordgubbar till den lille. :)



(Jag vet, jag ser fantastiskt glad ut;) )


Den nya generationen Ikids.

På kvällen tog vi det lugnt och bara mös.
Robban hjälpte vår granne att installera en tv dagen innan, och igår ringde han (vår granne) på dörren med en kyld flaska med mousserande rosé och två mumsbitar iform av vit choklad och något mer. Såna får man hålla fast vid! :)

Idag fick vi fikabesök igen. (det är bra, då håller man lägenheten i hyffsat i ordning) Camilla med barnen kom hit, åt lunch och fikade. Barnen levde som vanligt rövare och det var en vansinnigt trött Vilmer som somnade kort efter dom gått.


Det ska alltid packas och resas iväg med diverse konstiga anordningar när dom är i farten :)

Annars har jag vart den perfekta hemmafrun idag och tvättat en sjuhelsikes massa maskiner med tvätt idag. Har upptäckt tjusningen med att använda vår grovtvättstuga. Två stora tvättmskiner som går betydligt fortare än vår vanliga, en snabb torktumlare och ett torkrum som blåser tvätten torr snabbare än man hinner blinka.
Körde, vad jag kommer ihåg 9 maskiner och fick torrt allt utan att behöva hänga upp något här hemma.
Eller ja...dom sista lakanen och handdukarna hann inte torka innan vår tid var slut, så det hänger på tork här uppe lite varstanns.
MEN jag var allt en miljöbov ändå. Många av maskinerna var långt från fulla. Men vem vill ha missfärgningar på kläderna?! ;)
Jag manglade t.o.m förut!!!! Kors i taket va!

Vinglar nu ut på ett sidospår.
Mamma och min moster har sedan en låång tid haft mycket av alla morfars  (och mormors)tillhörheter i ett hyrt föråd. Och nu har dom gått igenom allt. Valt en del saker för sig själva och så har vi barnbarn fått skriva listor på vad vi velat ha, som sedan lottats ut beroende på om flera velat ha samma sak.
Jodå, morfar lever än. Men han bor numera på ett demensboende och har tyvärr ingen nytta eller glädje av glas, porslin, mattor och dukar mm.
Bland alla fina saker som jag fick var det en del dukar, bl a linnedukar. Och inte kan jag med nåt annat än att mangla dom. Annars hade lilla mormor suttit där uppe i himlen och svurit åt vad jag tagit mig till. Det vet jag :)


Hemmet har även dammats av, golven har dammsugits och tvättats, sängarna har nya lakan. Så idag kan man lägga sig med gott samvete. Om än lite trött!
Så här brukar en viss liten gubbe göra när dammsugaren åker fram.



Ljudet hatar han men rädd är han minsann inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0