Var ska jag börja?

Så här länge har jag aldrig varit ifrån bloggen och jag trodde verkligen inte att det var så längesedan jag skrev något. Usch va tråkigt!
Kan nästan tänka mig att det är flera av er som inte tittar in till mig längre :(
För er som gör det tack! Nu ska jag komma igång igen.
Allt med flytten har gjort att datorn hamnade på en dammig plats tro det eller ej.
Våra timmar efter jobbet har gått åt att vara med Vilmer och efter hans somning har det varit rensning och packning som gällt. Sådant är liksom omöjligt när han är vaken. Han är ÖVERALLT så det hade varit ett steg framåt och två steg bakåt med en hjälpande Vilmer :)

Det har ju gått så lång tid så jag ska absolut inte skriva en lång novell om allt som hänt.
Flytten har gått relativt smärtfritt.
Vi fick låna vår nya grannes extraförråd dit Robban körde 39 flyttkartonger + x antal säckar med kläder och jackor och lite annat smått och gott 1 drygt vecka innan flytten.
Nyckeln till lägenheten fick vi kvällen innan planerad flyttdag men flyttstädad var den ta mig fan inte, så efter många irriterade samtal var den slutligen städad (dock ÄNDÅ inte flyttstädad). Som tur är var dom klara strax efter vår flytthjälp dök upp.
Flytten gick fort tack vare att vi var ett bra gäng. Familj och vänner hjälptes åt.
Efteråt bjöds det på mat som mamma gjort och kaffe med bulle som Robbans mamma gjort. :)

Nu går vi mest och myser i vårt nya hem och jah längtar ständigt hem vilket är stort. Har aldrig trivts så värst i vår förra lägenhet men här är det någon annan känsla. Det känns verkligen som ett hem här =)
Nu väntar vi bara på att vi får omtapetserat, väggarna ser för jäkliga ut :/ Så håll tummara med oss att det går igenom.

Nedan kommer ett gäng bilder runt flytten


Så här kul var det under packandet och flytten. Man bokstavligen traskade över alla kartonger och saker som stod och låg överallt.



Flyttdags


Ni ser väl glädjen i leendet?! ÄNTLIGEN!!


Första kortet i nya hemmet.


Tobbe tar en paus.


Vilmer och Maria hjälps åt med maten.


Vår starka bärhjälp som äntligen får sitta ner.


Har hört att det är inne med flyttlåda som soffbord?!


Katterna var inte förtjusta i allt som hände den kvällen. Först på natten vågade dom sig darrande ut ur sovrummet där vi placerat dom efter flytten var avklarad. Men dom fann sig otroligt fort och nu verkar dom stortrivas här :)
Dock har vi inte släppt ut dom än men det kommer.


Här hittar vi Vilmer nu ibland med en bok i knät. Så gulligt! :)
Detta är vårt "halva rum" som faktiskt är som ett helt vanligt rum så stort som det är.



Här är Vilmers rum och han älskar det. Första dagarna ville han att vi skulle följa med honom in dit men nu e han där själv och pillar. Än så länge är det mest bara förvaring av leksaker som ni ser.
Eftersom han inte har haft ett eget rum innan så har vi knappt några möbler men det kommer.


Lägger inte upp bilder på resten av lägenheten nu. Då får ni sitta här och scrolla hela natten :)
Det får komma efterhand. Dessutom e det inte mycket att se på än ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0