Fortsättning om gårdagens och dagens inskolning

Gårdagen gick ju som sagt över förväntan. Vilmer var ledsen när Robban lämnade honom med det gick över rätt fort och sedan flöt dagen på bra. Han hade ätit ok och kors i taket somnat på vilan. Det är stort!
Det hade tagit Martina en 10-15 min av lite gråt men sedan så hade han slocknat och sov drygt 1½ timme till 13:30. Och då var redan Robban på plats. Det var en trött med glad kille som upptäckte sin pappa och skulle visa diverse leksaker för honom.

Idag när jag kom tillbaka under vilan sov fortfarande Vilmer men vaknade oturligt nog redan strax efter 13 :/ 1 timmes sovstund för Vilmer är inte mycket (vilket oftast visar sig sen på kvällen) MEN han sover ändå!!
Han hade slutat gråta kort efter jag hade gått och haft en bra dag idag med. Det hade gått sådär med lunchen men det är ju förståeligt när det är soppa. Han är inte jätteförtjust i det.
Vi satt och pusslade lite med dom andra barnen innan vi drog oss hemåt.

Dom enda sviterna av inskolningen vi ser på hemmaplan är att Vilmer sover oroligare och att han har börjat slå oss igen. Suck! Han hade en period för ett tag sen när han gjorde det i tid och otid. Så fort man sa till honom om något han inte fick göra slog han eller måttade slag. Nu är det samma visa igen.
Nu ser vi nästan på honom när det är på gång och kan därför (nästan) vara steget för och hinna stoppa honom men inte alltid tyvärr. :(:(
Vi har även sett dessa tendenser på förskolan och jag är livrädd för att han ska slå dom andra barnen. Måtte han komma på andra tankar snart.


Annars är vår lilla stora kille fantastisk rolig nu. Orden bara bubblar ur honom och han har t.o.m börjat sjunga med i sånger man sjunger för honom eller som går på skiva. Oftast slutordet i varje vers hänger han med på
"tjohej hadelittan lej"    (Sjörövarfabbe)

"och två par strumpor åt lille lille bror"   (Bä bä vita lamm)

Ska se ifall jag kan få spelat in det någon dag. Försökte förut när vi åt middag men då var det plötsligt mer intressant med mobilen tyvärr.




Imorgon hoppas jag att jag mår bättre för idag har som sagt vart en riktig skitdag. Låg dessutom och sov ett par timmar på eftermiddag för att samla krafter.
Det lär behövas för imorgon är det jobb och senare afterwork med några från jobbet, och det får inte missas.
Så nu blir det sängen för mig!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-19 @ 09:49:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0