Yes!

Det som hände imorse är stort...för oss! :)
När jag skulle lämna Vilmer på förskolan strax innan 08 imorse var det bara en liten flicka där än så länge = lugnt och tyst! Vi har märkt att Vilmer är mer tillfreds när det är lugnt på morgonen när vi kommer. Förståeligt! Vem hade inte blivit uppjagad av massa föräldrar och skrikiga ungar på morgonkvisten när man är van vid lugn och ro hemma.
Men iaf, Vilmer togs emot av denna lilla flickan och fröken Helena som stod och pratade med oss under tiden jag tog av Vilmer ytterkläderna. Och som han höll på, satt och flinade och såg sådär lurig ut som han gör ibland.
När mockasinerna var på frågade jag om han ville gå in och leka med Stina (som vi kan kalla henne). Det ville han. Jag fick tiggt till mig en puss och ett hejdå sedan sprang han med Stina in på avdelningen....utan att så mycket som att titta efter mig! Kors i taket!
Inga tårar eller ledsna miner efter mig utan bara en glad unge som rusar in för att leka. Hurra!
Just då och där kändes det som vår lilla älskling blivit 1 helt år äldre.
Var en underbar känsla att kunna åka till jobbet med gott samvete och känna att han redan verkar trivas och tycker det är kul på förskolan.

I vanlig ordning hämtade Robban honom innan 14:30 nångång. Frukost hade han ätit med god aptit, lunchen hade gått rätt bra men han sov tyvärr bara i 45 min.
Så det var en riktigt trött herre vi hade här hemma på eftermiddagen. Vid 18:30 var han i säng redan.


Jag friserade även snyggingen i förrgår. Har glömt att ta kort på det men ska se ifall jag kommer ihåg att göra det imorgon.

För mig var det också en ganska stor omställning idag. Jag som vanligtvis alltid jobbar mellan 06-14:30 var ju på jobbet strax efter 08 imorse och stämplade ut vid 16:30. Jissis va trött jag kände mig när jag kom hem. Hade inte jobbat en sekund längre än vad jag brukar men det måste ju varit pga av att jag jobbade ensam sista timmen och att det var mörkt när jag åkte hem. Men annars så kändes det inte så kämpigt som jag trodde det skulle göra.
Var rätt skönt att vara ensam en stund på jobbet. Man får både gjort mer + att man får lyssna på vilken musik man vill + att man kan spela hur högt man vill ;)

Kommentarer
Postat av: real old tom

hurra hurra vad härligt!!!!! Nu håller vi alla tummar vi har att det fortsätter så här bra-

2011-02-02 @ 21:11:11
Postat av: Jennie

Gud va roligt att läsa hur bra det gick imorse =). Tröttnat? Nej tvärtom så har det varit ännu mer roande att läsa om inskolningen för man reflekterar mycket runt hur man själv gör osv.

Hehe det roliga är att jag skulle ha gjort ett armband till dig med Vilmers namn och en döskalle på men hade glömt beställa R så det var inte så lätt =). Kanske får bli ettt efter nästta beställning istället! Johan kommer vara så illa tvungen att använda det ;)!



Bilen var min mammas även om det var jag som körde den dom senaste 2 åren eftersom pappa blivit arbetslöst och valt att köra min mamma fram och tillbaka till jobbet för att underlätta för mig =). Men dom ska nog köpa en ny för alla pengar dom fått ut på mina krockar ;)!



Kram

2011-02-02 @ 22:16:22
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0