Vardagen lunkar på

Det känns verkligen som om jag har kommit in i jobbet nu. Det är nästan som om jag knappt varit därifrån. Man undrar lite vart dom här 1½ åren tog vägen. Jisses va fort tiden har gått.

Men nu har jag iaf vant mig vid att gå upp på mornarna och lämna mina älsklingar kvar sovandes, fastän det svider lite i hjärtat. Vill ju helst av allt stanna hemma med dom och mysa. men nån måste ju jobba också tyvärr.
Jobbet flyter på och det känns bättre än vad jag trodde det skulle göra.
Hade en bild av företaget som jag lämnade det, med dålig stämning bland dom anställda, mycket skitnsnack, den ständiga påminnelsen om alla som fick kicken och mycket därtill.
Men jag möts istället av ett företag som sakta men säkert börjar ta sig upp ur finanskrisen och plötsligt har så mycket att göra att vi inte har tillräckligt med folk på min avdelning. Sjukt! I normala fall har vi väldigt lite att göra om hösten.
Men det är ju nu det ska byggas upp lager inför våren.
Det är nu ett rätt härligt gäng på företaget och jag känner mig såå hemma bland dessa människor. Där jag kan vara mig själv och lite mer skruvad därtill. ;)
Är även glad att det t.o.m är några utav mina gamla arbetskamrater som är tillbaka hos oss, även om det är tillfälligt. Förhoppningsvis ska dom väl få jobb till det som dom utbildat sig till sedan dom slutade på jobbet sist. Jag är iaf glad över den tid vi får ihop.

Nästnästa helg blir det fest. Och vad det ser ut att kunna bli som en riktigt bra en!
Det började med en afterwork som skulle bräcka den som kontoret satt ihop nu på fredag;) Det började med att vi skulle vara i en lägenhet om 1½ rum. Kom till slut fram till att platsen inte räcker till och afterworken flyttades hem till Bolkes hus. Sen fick vi flytta datum då många inte kunde denna helgen.
Efter det har det tillkommit folk och numera är det fest med smörgåstårta involverad istället för afterwork på nåt slibbigt ställe. Och vad vi har räknat ihop blir vi över 30 pers med några av Bolkes vänner.
Barnvakt är redan fixad och jag tror att det kommer bli en 7helsikes fest!! =)

Men nog om min vardag. Kan istället dra lite om vad Robban och Vilmer har för sig om dagarna.
Igår var dom hemma hos Robbans kompis Daniel och hans son Elliot som jag har nämt här några gånger. Där hade dom en heldag från morgon till eftermiddag.
Idag hade dom mysdag och var bara hemma och ute på gården och lekte.
Har man tur så får man sig ett mms på morgonkvisten från dom och då kan det så fint se ut så här


En liten sötis som provar mammas mössa


Med endast 3 grader ute så får man snällt ta på sig dom tjocka kläderna.  Stör ni er lika mycket som jag på hur det skär sig med vantarna och jackan? ;)



I torsdags fick jag detta fina mms

Då var Vilmer hemma hos farmor med pappa Robban och busade.

Imorgon ska dom till öppna förskolan med Svea och hennes pappa Hasse som är hemma med henne nu. Svea har Vilmer inte träffat sen tidig sommar så det blir kul att dom får träffas igen.

Så detta är vad som händer just nu i våra liv.

Fick bokat mig en tid för massage idag också. Nästa torsdag ska jag bli knådad och jag längtar jättemycket efter det. Har upptäckt knutar i både nacke,skuldra och vänster sida av ryggen så ja, jag har allt lite ont. Misstänker att det är efter jag började jobba igen :(


Hade igår ett litet vardagsavbrott och var på bio med syrran. Vi såg Inception på Bergakungen och jag kan verkligen rekommendera den för er som inte sett den.

Ne, nu ska jag sluta tjöta och sätta mig framför Uppdrag Granskning.

Hejs!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Skönt att du nu är tillbaka i vardagen och att det är bättre stämning på jobbet. Det är värt mycket! Tråkigt dock att behöva lämna dina två boys sovandes på morgonen, men du är ju i gott sällskap;)Vilken fin overall Vilmer har!! Tack för biotipset, jag och Per ska snart ta en helkväll i stan med bio och middag, det är vi värda:) Kanske blir det den då!?!?!



Hoppas ni får en riktigt kul fest!!!



Kram Jennie



Ps, jag har en utmaning till dig på min blogg;)

2010-09-30 @ 10:32:19
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com
Postat av: real old tom

Nja, vantarna kanske inte är heeelt rätt, men vad sjutton, ibland får man bara bita ihop. Vantar är ju sånt som lyckas försvinna hela tiden så til slut är man bara glad om barnet har ngt på sig.

2010-09-30 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0