Heeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!

Nästan 3 veckor sedan sist!
Undrar om ni är många som har lämnat mig.
Har inte riktigt varit mening att det skulle ta så här lång tid innan jag uppdaterade. Men jag har liksom inte orkat med någonting sedan jag började jobba.
Shit va trött jag har varit! Det är ett under att jag inte har försovit mig dom här första veckorna.

Att vara tillbaka på jobbet har inneburit blandade känslor.
Första dagen var inte riktigt så hemsk jag trodde den skulle vara. Men visst tänkte jag inte på så mycket mera än Vilmer.
När abstinensen blir för svår kollar jag på nåt filmklipp på mobilen med honom eller ber Robban skicka ett mms eller videoklipp :)
Men samtidigt är det allt lite kul att vara tillbaka bland alla härliga arbetskamrater igen. Att vara tillbaka i vuxenvärlden.
Det känns som om mitt tålamod sakta med säkert blir lite bättre. Den sista tiden hemma kände jag att jag inte pallade med någonting utan kunde bli tokig för minsta lilla.

Robban och Vilmer har det mysigt hemma tillsammans.
Vi har inte direkt märkt av att han reagerat på något sätt. Möjligtvis att han har sovit betydligt sämre sista tiden. Vaknar mycket på nätterna och sover oroligt.
Jag tycker faktiskt att Robban (som någon kommenterade) kan gästblogga ibland. Hade även jag uppskattat som går på jobbet och undrar vad dom gör.
Dom har väl inte så supermycket att göra på dagarna. Men jag ska se om jag inte kan få iväg dom till öppna förskolan någon dag. Men sedan spelar ju vädret in lite också. Sista tiden har det vart lite sisådär väder.
Jag har kommit att tycka om hösten mer dom senaste åren. Speciellt efter förra hösten när jag var hemma med Vilmer. När alla löven skiftar i rödgult, luften är klar och framför allt dagarna när solen är framme och värmer en litegranna. Det är något lugn över hösten till skillnad mot sommaren. På sommaren har jag en tendens att känna att det måste hända något så fort solen skiner. Man ska till stranden, man ska ut med båten, man ska på utflykter, träffa folk mm. Det är såklart roliga grejer men ni kasnke fattar vad jag menar?!
Men på hösten kan man bara vara. Härligt! 

Även Robbans fotograferande har det varit dåligt med. Men det tjatar jag ständigt om att han måste komma ihåg :) Man vill ju se vad dom gör opm dagarna.

Annars har det hänt lite smått och gott under dom här veckorna.
Funkar inte att kartlägga alla veckor, det kan ta ett tag så här är lite kortfattat vad som skett i vår vardag.

*Vi har fått sålt våra köksmöbler samt soffbord och tv-bänk. TYvärr är väggskåpet kvar men hoppas på att någon ska köpa det snart. Är INTE snyggt ihop med den nya tv-bänken.
Soffbord köpte vi på jysk men när vi packade upp det var det ett hack i bordsskivan så det fick åka tillbaka till butiken. Just nu väntar vi på att dom ska höra av sig så vi kan komma och hämta ett nytt. (Dom var slut i butiken)
SEdan behöver vi bara en matta så är vardagsrummet så gott som klart.
Hade mer än gärna bytt ut våra äckliga soffor mot en rejäl med divan men vi har för litet vardagsrum för en sådan så det får vänta.

*Har köpt nya fina köksmöbler som jag bara älskar.
Så här ser det ut nu


Istället för såhär



Har även lyckats få tag på en gammal låda? skåp? som jag målat och fixat till som nu sitter uppe på väggen efter lite målande och slipande av kanter. Nu återstår det bara att fylla det med lite sått och gott.
Så här ser det ut än så länge:


Ska även köpa en fin hissgardin istället för den trasiga träpersinnen som hänger på halv stång just nu ;)


* Vilmers 16e och 17e tand är på väg ut. Jisses va stor han är nu.

* Min kära vän Maria har flyttat upp till Åre för en utbildning. (Ser fram emot att komma upp och hälsa på till våren)

* Vi har haft stopp i avloppet och har två dagar i rad haft en gubbe här som spolat rent i rören. Uääähhh!!

* Jag, mamma, Camilla och Maria bokat en myshelg i Köpenhamn första helgen i december. Tjejresa alltså! Det blir 5stjärnigt hotell, julshopping och julmarknad på Tivoli. Jag längtar!

* Vilmer har snart full mundering inför den bistra hösten och vintern. Jisses va dyrt det är!
Fleecefodrat galonset, vinteroverall, allvädersstövlar, fuskpolo. Bara mössor, vantar och ett par vinterkängor kvar.
Så här snygg var han när han gick modevisning:








Åh va snygg (och varm och torr) han kommer vara nu när kylan kommer över oss.


* Vi har varit och badat i badhuset för första gången sedan i våras. Vilmer var skeptisk till en början men sedan var han som fisken i vattnet. Undrar om vi inte ska försöka få honom på "baby"sim igen, med tanke på hur mycket han tycker om att bada.
Kan vara rolig sysselsättning för honom och Robban varje vecka.

* Vår tv börjar ge med sig och vi fasar för när den en dag inte startar längre. :( Har inte råd att gå och köpa en tv nu. Kunde den inte ha börjat bråka när båda jobbar fulltid?! :/

* Våra vänner Cicci och Andreas går i väntans tider. I fredags var datumet för deras lill* plutt att titta ut men icke. H*n verkas trivas bra där inne i värmen. Kom ut nu! Vi är många som väntar på dig!!!


* Min mobil börjar också ge med sig. Den hänger sig, stänger av sig och beter sig väldigt underligt. Som det ser ut kan jag få köpa en Iphone 3Gs för en schysst peng, så det lutar väl åt att jag blir tvungen att göra det. Mitt abbonemang går inte att förlänga förän i slutet på januari och min nuvarande mobil kommer aldrig klara av att hänga med så länge.

Kan ju hända att jag har glömt något viktigt men det är inget jag kommer på nu;)


För att avsluta detta inlägget vill jag bara fråga:

vart tar tiden vägen??? Jag tittar ofta på Vilmer nu för tiden och slutar inte att förvånas över hur stor han har blivit. Vart tog vår lilla bebis vägen? Och när försvann han? Och när tog den stora/lilla killen över?  =) Jag fattar ingenting. Men jag hade gärna velat att tiden går liite långsammare.



Kommentarer
Postat av: Elin

Å, vad roligt med ett inlägg! Skönt att det ändå funkar att jobba, men förstår att det är en stor omställning!



Shit vad stor Wilmer ser ut, märks att vi inte setts på läääänge. Han har ju vuxit massor! :)

2010-09-19 @ 21:06:29
Postat av: real old tom

hurra äntligen! jag kollar varje dag för att kanske snart har du uppdaterat, vad roligt. Vad fin han var i kläderna!!

2010-09-19 @ 21:25:24
Postat av: Therese

Hahaha, de är verkligen lika varandra till utseendet fortfarande, Vilmer och Theodore. De är små tokstollar båda två.

2010-09-21 @ 20:48:36
URL: http://the-fuck-up.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0