Utvecklingsfas???

Är det någon som vet om barn har en utvecklingsfas runt 17 månader?
För jag börjar på allvar tro att någon i smyg har bytt ut Vilmer mot en klon.
Har vägrar att äta och dricka välling, vill inte somna för natten, han lyssnar inte och är så galet blyg, rädd och klängig som ett litet plåster på oss. Och det är BARA jag som gäller när både jag och Robban är hemma.
Tack och lov har han slutat att slå oss i tid och otid iaf. Visst han gör ju små dumma grejer ibland men när man säger till honom att det göra ont lägger han huvudet mot en och säger "noonoo" (det ljudet har många betydelser. Oftast är det när något är gulligt)

MEN, nu hoppas vi på att detta kommer släppa snart så vi får vår son tillbaka.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tror inte alls att det är ovanligt att barnen gör lite revolter mot sina föräldrar. Hur gamla dom är varierar ju men det låter inte onormalt i mina öron =)!

Att han bara vill vara med dig är ju inte heller konstigt eftersom ni tidigare var med varandra jämt och nu har du "lämnat honom".



Haha, jasså du har också en önskelista till han den där miljonärstomten =)! Ja det finns ju en och annan grej man skulle kunna tänka sig. Dock så ville jag att TT:n skulle va lila men hittade ingen sån =D! Förstår att du saknar din =D.



Kram

2010-11-17 @ 06:01:20
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Jodå, Lova har en liknande period. I dag skrek hon bara lite efter att Per lagt henne. Jag kom upp och då hade hon slitit av sig blöjan och stod med den i handen. Det är precis som om hon inte får ro! Jag tror också det är tänderna. Hon har blivit lite blyg, restriktiv gentemot andra (de hon inte känner väl)men det beror väl kanske mer på nån typ av fas! Jag läser inte på om de olika faserna och vad som förväntas av barnet i en viss fas osv. Jag bara flyter med, njuter av tiden som småbarnsförälder. Allt fler ord kommer dock nu har jag märkt! Minst ett par nya ord bara de sista dagarna. Nu säger hon mormor och morfar:) Kraaaaam

2010-11-17 @ 22:41:01
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!

En liten hälsning till advent :) Jag kikar in här nån gång ibland men min egen blogg är fortfarande vilande.Jag studerar barns utvecklingspsykologi förtillfället och det är en hel bunt med faser, stadier och teorier...intressant och jag känner igen mycket när jag ser på mina tjejer och får många aha-upplevelser. Hoppas ni snart får en lugnare period igen.



Kram Anna

2010-11-27 @ 22:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0