Kalas

Vem var det som stack en nål i mig? Luften försvann nämligen ur mig så fort alla gäster gått hem förut.
Det har ju vart kalas hos familjen idag för lilla mig!! :)
Vi bjöd på köttfärspaj, paj med soltorkade tomater, spenat och fetaost med sallad och bröd till. Som efterrätt serverades frusen hallonmousse, mjuk pepparkaka och vanliga pepparkakor.
Hallonmoussen är mer än populär och receptet kommer från Robbans mamma.
Den är så god så jag delar med mig utav en bild och receptet här.


Frusen hallonmousse

200g. frusna hallon
2 ägggulor + vitor
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vispgrädde

Blanda gulor, socker och vaniljsocker med frysta hallon som körts i matberedare.
Vispa grädde och äggvitor var för sig. Vänd i äggvitan i vispgrädden och sedan blanda med hallonblandningen.
Häll i form och frys i minst 3 timmar.


Mumma!! :)


I år var jag så tråkig att jag önskade mig presentkort på Förlunda torg av alla. Och det fick jag också. Samt en jättefin sjal. Så nu ska jag ut och leta mig ett par schyssta skor. Kanske dessa :)

Ne, nu ska jag sitta och slappa i soffan en stund.
Tack och lov har Vilmer somnat bra tid idag. Igår höll han låda ända tills 00:30. Ja ni läste rätt. Vildmusen totalvägrade att somna och fick sig ett frispel varje gång man närmade sig sovrummet med honom för att somna honom.
Vi är nu rätt säkra på att det är tänder på gång som spökar. Kan dom inte bara komma ut så han slipper lidandet :(


Imon är det fars dag! Då blir det litet minikalas igen! =)




Kommentarer
Postat av: Jennie

Mmmm ser jättegott ut! Även pajerna lät goda:)Pajer är perfekt vid kalas har jag kommit på, så kan man göra några olika så att det passar alla.

Kraaam

2010-11-17 @ 22:44:53
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0