Första advent

Idag har det varit jul på hög nivå.
Det har satts upp ljusstakar och spelats julmusik på jobbet. Och hemma har vi också fått upp stjärnor och ljusstakar i fönsterna. Det enda som inte hanns med var ljusslingan på balkongen. Men det kan vi ju ta imorgon.
Annars har det inte varit en lugn stund på hela dagen. Efter jobbet åkte jag ut för att leta pulka till Vilmer. Hans bebispulka är lite på gränsen för att han ska få plats där i. Sen är det ju mycket roligare om jag eller Robban kan åka med honom också ;)
Fick även handlat Blossas nya glögg, Saffran, som jag skrev om härom dagen.
Jag ger den 3½ av 5 möjliga. Tyckte saffransmaken försvann lite fort i munnen. Clementinsmaken som var förra året slår denna med hästlängder. Men den funkar helt klart!

Efter handlingen åkte jag hem och vi lagade tacos, som Vilmer med glädje åt. Inte hela tallriken men ändå mycket för att vara han.

Sen bar det av ner till källaren, hämtade julkartongerna och därefter åkte Robban för att storhandla.
Under tiden lekte jag och Vilmer samt satte upp ljusstakar.
Nu på kvällen har jag gjort en pepparkaksdeg som ska ligga och gotta till sig under natten.
Imorgon ska det bakas pepparkakor.
Undrar vad Vilmer säger om det? Han lär väl äta mer än baka misstänker jag. :)

Senare på eftermiddagen bär det av för lite tidig adventsmiddag hos mamma och Kai där det bjuds på kåldolmar. Thank you god säger jag bara ;) Har inte ätit kåldolmar på jag vet inte hur många år.




Nu har vi även en nyklippt liten herre i vårt hem.
I förrgår fick jag friserat Vilmer men det var inte utan vånda jag klippte av hans fina lockar. Men jag vet ju att dom växer ut igen. Denna gången tyckte jag att det blev riktigt bra. Lite justeringar får jag göra imellanåt menmen.
Nästa gång det är dags för klippning tror jag att det får bli frisören som får fixa det.
Denna gången var han så duktig och bråkade ingenting. Fast jag vet ju inte om det var Mamma Mu som hjälpte till med det?! ;)

Här e snyggingen iaf!






Kommentarer
Postat av: Therese

Åh så fint det blev! färgen kom fram mycket mer ockå.

2010-11-27 @ 18:12:45
URL: http://the-fuck-up.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0