Allahelgona

Så det är alltså allhelgona denna helgen.
Jag och mina systrar har inte fått tillfälle att besöka pappas grav än men har tänkt att åka dit i morgon eftermiddag.
Helst hade jag gjort det idag efter mörkrets fall. Det är så fint att besöka Västra Kyrkogården när den är full av folk och ljuslyktor som brinner titt som tätt som små eldflugor överallt.
Resten av året är det en rätt bedrövlig plats att besöka. Nja, runt jul brukar det också synas att det finns folk som bryr sig om sina bortgångna.
MEN, det viktigaste är ju att man kommer dit och tänder ett ljus och kanske planterar något fint.
Vetskapen om att det brinner ett ljus på pappas grav när jag går och lägger mig för kvällen känns fint. Även om man inte alltid har någon blomma med sig känns det ändå bra att tända ett ljus som sakta brinner i lyktan under 5 hela dagar.

Jag och Vilmer ska även följa med mamma, Kai, min moster och morfar till min mormors grav på Östra Kyrkogården imorgon förmiddag.
Jag brukar passa på när dom åker för jag hittar inte på egen hand. Den är så galet stor Östra, och det hjälper inte att jag försöker memorera vägen när jag väl är den. Till nästa gång är det som bortblåst. Det är jag i ett nötskal.

Gör som jag, skänk era älskade bortgångna en extra tanke denna helgen!



Kommentarer
Postat av: real old tom

Ditt ljus lyste så fint i mörkret, nu lyser en marshall också bredvid den fina grandekorationen. Linnea var med och klappade på morfar Bosses sten.



Älskade lilla Pappa.

2010-11-07 @ 21:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0