Kalas x 2

I lördags fyllde som sagt min kära systerdotter Linnéa 6 år och vi var på kalas. Var som vanligt lite sena och var framme 14:20 och kalaset började 14:00. Trodde vi ja! Det var tydligen 15:00 som gällde. Förklarade saken varför vi inte såg några bilar utanför som vi kände igen. :)
Dom var dock glada över det och vi sattes i jobb med en gång. 
Det blev ett lyckat kalas och Linnéa verkade mer än nöjd med alla sina presenter.
Av oss och Maria, Calle och Julia fick hon två spel till datorn, en klänning och ett läppglans.

Det blev för svårt för mig att motstå maten som bjöds på, tacopaj, så jag tog en tallrik. Men jag höll mig ifrån tårtan tack och lov. Annars är det ju meningslöst att jag håller på med detta.

Jag och Vilmer åkte hem vid 20tiden men Robban stannade kvar. Han och Niklas skulle på bio. Clash Of The Titans blev det. Var tydligen helt ok film sa han.



Födelsedagsbarnet själv




Dom fina tårtorna som Niklas gjorde


Vilmer var som vanligt skokstokig i ballongerna




Idag har vi varit på Elliots 1 års kalas. Robbans barndomskamrats son, alltså Vilmers polare :)

Det bjöds på grillad korv med bröd, tårta och massa hemmabakt. Höll mig från att äta av det. Försökte ha fredagskvällen och lördagen i åtanke. Det enda jag inte kunde stå emot var 1 utav Annas egengjorda chokladgodisar med cornflakes i. Mmm så gott det var! :)

Av oss fick Elliot en gunga och en kasse med sandlådesaker. Ingen hade köpt liknade saker och det är alltid skönt så sakerna slipper bytas. Dock fick han två st Bobby Cars. Tråkigt! Men det är ju så lätt hänt när det är första födelsedagen och första barnet.
Alla vill köpa dom klassiska grejerna.


Elliot och Vilmer. Var inte lätt att fånga dom på bild ihop kan jag lova

När alla presenter var öppnade och det fikades för fullt härjade Vilmer runt bland allt nytt och spännande. Han fick syn på en stor plastlastbil och skulle givetvis leka med den. På något sätt fick han tag i flaket på den på så sätt flög flaket upp i ansiktet på honom. Pannan trodde jag. Trodde dessutom att det gick rätt bra, men sen kom gråten. Hysteriskt gråt och näsan började blöar han da. Måste ha varit en rejäl smäll han fick gubben. Stackars liten!
Vi fick torkat tårar, snor och blod och kort därpå var allt bra igen.
Strax innan vi skulle hem när han satt och lekte med en större tjej så lyckades han på något sätt göra att det började blöda på nytt. Det var dock inte så mycket som kom då som tur var. Och ldesen var han inte heller.

Kort efter bilen rullade hemåt slockade gubben som ett ljus. Det tar på krafterna att ha en hel helg full med roligheter.


Idag och igår kväll han minsann varit ännu mer våghalsig när det gäller lära-gå-vagnen. Nu tar ahn sig fram med betydligt mer fart än härom dagen. Det går undan nu :)

Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Vilka otroligt fina tårtor, kan tänka mej att födelsedagsbarnet var nöjd :)



Synd på Vilmers vurpa med lastbilen :( alltid lika hjärtskärande när de små slår sig.



Kram

2010-05-10 @ 15:56:31
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0