Dagens

Dagens humör: Bra ända tills Vilmer vägrade somna för natten vid 20tiden och sedan spydde upp både middag och välling
Dagens natt: Lång och lugn = mamma fick sova hela natten igenom.
Dagens väder: Soligt och blåsigt
Dagens frukost: Fiberrik havregrynsgröt med äpple, russin och kanel. Mums!
Dagens lunch: Chokladshake. Jo, det är sant! Mamma Malin har blivit lurad till en Modifast-kur. Kommer jag klara det tro?
Dagens middag: Potatis/purjolökssoppa och en morot. Mmm så spännande den var. Haha!
Dagens godis: Inget
Dagens frisyr: Lite tråkig, lite flottig och i behov av en förnyelse
Dagens bästa: Vilmer åt fisk och gillade det. Jippi!
Dagens sämsta: hungern
Dagens Malin: På gott humör men hungrig
Dagens Vilmer: Lite smågrinig, förkyld och väldigt kramig och gosig)
Dagens Robert: Nervig inför tandläkarbesök och orolig efter tandläkarbesök= en visdomstand ska dras ut.
Dagens klädsel: Baggyjeans från Only, vit T-shirt med döskalletryck från Carlings, rosa luvtröja från Sail Racing
Dagens vill ha: Denna
Dagens utflykt: 1½ timmes promenix och lekstund på en lekplats som faktiskt låg i lä från stormen som härjat idag.
Dagens låt: 
Falling Behind - Dead By April
Dagens saknad: Ostsmörgås
Dagens dummaste: När jag skulle blanda potatis&purjolökssoppan i Robbans shaker. Het vätska i en stängd behållare= ingen bra idé! Locket flög iväg och innehållet likaså. Fick i ansikte, på armen och i håret. Klarade mig ändå bra.
Dagens sjuka: Vilmer med sin sketna förkylning. :(
Dagens drog: inget
Dagens köp: Gröt och en leksakstelefon till Vilmer på Konsum.
Dagens morgondag: Inget bestämt.

Kommentarer
Postat av: Real old tom

Ånej Malin, shakers o soppor, ja ja du gör väl dom du vill.

I rest My case. Eller hur man nu säger :)

2010-05-04 @ 23:45:36
Postat av: Jennie

Jag körde också på shakes ett tag, men det är en plågsam diet och plågsamma dieter är sällan bra. Fast om du inte plågas utav det så kör på =). Jag gick ner men sen gick jag upp igen efter för jag åt fel igen.

Annars så tycker jag att du ska köra på frukost, lunch, middag och 2 mellanmål. Haha jag är väll kanske inte någon som ska ge bantningstips för det kan ju ses som direkt olämpligt. Men saken är att jag nu har fått riktigt bra koll på sånt. Allt handlar ju om att dra ner på kcal. Drar man ner 500 kcal om dagen så går man ner ½ kg i veckan på ett hälsosamt sätt. En kvinna bränner ca 2000 kcal, så en dag utan träning kan man alltså då äta 1500 kcal. Rör man på sig mycket som du verkar göra kan man alltså äta ännu mer. Men huvudsaken är att äta ofta och framför allt äta frukost så att förbränningen kommer igång, innan frukost går kroppen på spar.



Lycka till =)! Du kommer fixa det.



Ja jag tycker att han blev riktigt fin i lite frisyr. Ja han har ju gärna luva på sig =), dte får han sluta me nu så att han inte förstör frisyren, hihi. Undra hur länge han orkar ha kvar det. Ska bli spännande att se.



Min granne ja. Jag tömde hennes hem igår men hon ger sig inte hon fortsätter. Jag får vända blomlådan upp och ner för annars kommer jag inte kunna sitta på balkongen i sommar om han ska lägga sina ägg där=). Fast det tar emot i hjärtat faktiskt.



Nu var min romankommentar slut!



Ha en härlig dag. Kram



2010-05-05 @ 07:06:08
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0