Liten blir stor

Jag vet inte vad som händer nu men Vilmer fullkomligen rusar fram i sin utveckling nu.
Tycker det händer små saker hela tiden som gör att han faktiskt glider allt mer bort från bebisstadiet och mot att bli en stor pojk :)
5e tanden sprack ju igenom nu i dagarna och nu verkar det som om den vänstra vampyrtanden är på väg den med.
I torsdags satte han sig själv upp på golvet från krypläge. Vet inte om jag har skrivit om det?! Det var så häftigt.
Tittade ut på honom från badrummet när jag borstade tänderna, och plötsligt såg det ut som om han skulle välta över till rygg när han kröp (larvade) runt. Men så på något sätt lyckades han med någon approvinch med händerna och han kravlade sig upp i sittläge. Och efter det så har han blivit snabb och skicklig som attan på det. Tänk vad dom lär sig! =)

Och igår så ställde han sig upp för första gången hemma hos sin farmor. Otroligt! Innan har han bara gjort det i sin säng. Antagligen för det är enklast där och fötterna inte halkar iväg.
Men idag fick även jag se det. Gång på gång har han flitigt tagit sig upp på darrande ben till sittandes på knä, för att där ta en kort paus. Men sen så, på ännu mer darriga knän, lyckades han ställa sig upp. Men det gäller ju att man är där och hjälper honom för han har ju absolut ingen koll på vad han gör. Så är man inte med kan han lika väl släppa taget om bordet och trilla.

Men heja vår lille gubbe! Mammahjärtat spricker av stolthet när jag ser honom lyckas med något nytt. Och ännu mer när man ser hur stolt och glad han själv blir över vad han har presterat.


Härom dagen i sin säng


Kommentarer
Postat av: Elin

Visst är det roligt när de lär sig nya saker?! :) Mindre kul när de sätter sig upp hela tiden när de ska sova :)

2010-03-09 @ 21:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0