Lite mer

Måste lägga mig väldigt snart...har ju ett litet monster som vaknar tidigt numera....väldigt tidigt!
Idag har han haft en riktig skitdag rent ut sagt. Biverkningarna från vaccinet visade sig redan på morgonen då han var extremt grinig och ledsen.

Redan vid 6:30 fick vi gå upp fastän jag försökt somna om honom i 30 min. Visste hur det skulle bli.
Vi gick upp, tittade lite på Rivstart, Vilmer åt välling, fick blöjan bytt samt en s.upp i rumpen eftersom han hade fått lite feber. Lite efter 8 var han dödstrött igen och slockade som ett ljus när vi gick in i sovrummet. Passade på att sova lite själv då.
Vid 9:30 vaknade han igen, som en solstråle!
Vi lekte, åt frukost och lekte lite till och plötsligt var klockan närmare 11:30. Satte lilleman i vagnen i rena vårutstyrseln. Fleeceset, Julias ärvda skaljacka från PoP (mycket fin!), Julias ärvda överdragsbyxor, vintermössa, ett par extra strumpor och tossor på fötterna. Fick vikt undan åktpåsen och la över honom en filt istället. Även då slockade han relativt fort. (Man vet ju själv hur man är när man är sjuk....man vill bara sova bort hela dagen)
Tog en promenad ner mot Nya Varvsallén, tog en extra runda mellan alla fina gamla hus, bara för att försäkra mig om att Vilmer hade somnat. Sen hämtade jag ut min mobil som varit på lagning. Den hade kommit redan i måndags förra veckan men då var jag ju inte hemma. Som jag har saknat den!!!
Efter det tog jag mig en promenix hemma runt området. Ju längre jag gick desto mer vårkänslor fick jag. Det har varit en underbar dag! Solen tittade fram imellanåt, resten av all snö smälte bort och det blåste lite sådär lagom så man inte frös om händer och öron
Gick och längtade efter att vårfixa lägenheten, köpa massa fina vår/påskblommor, fixa påskris till balkongen, tvätta bilen ute och inne och massa mer saker.
Handlade med mig lite saker så jag och Robban kunde ha vår egna lilla våffeldag idag :)

SEdan plockade jag på mig massa björkris och satte i en stor vas på balkongen. 

**Måste komma ner till källaren imorgon och hämta upp allt påskpynt.

Under tiden Vilmer sov vidare i vagnen på balkongen fick jag äntligen tummen ur och började ta itu med balkongen som gud glömt. Rensade och slängde ur alla krukor på sorgliga brungrågröna saker som en gång sett ut som växter.
Jag brukar alltid ha ordning och fint där ute med något har hänt sedan Vilmer fötts. Allt har vart halvdött, stendött eller förmultnat där ute det senaste året.
Dessutom fick jag plockat in ljusslingan som hängt på balkongräcket....Det var inte en dag för tidigt! Haha!


Så här sorgligt såg det ut tidigare idag. Kommer nya bilder när det är färdigfixat.

Vi har alltid haft en form av sjögräsmatta där ute för att slippa se det fula betonggolvet, samt att det blir goare att gå på. (Vi har en inglasad balkong) Men nu i vintras insåg vi att den sjungit på sista versen så den åkte i bingen.
Så nu när våren kommer blir det till att ge sig ut och leta efter nåt nytt liknande till bra pris.

Om jag hinner imorgon är det tanke att jag ska ta en tur till Plantagen eller Blomsterlandet...eller varför inte båda två? ;) när jag åker och handlar mat. Får sätta mig att skriva en lista på allt som behövs. Som tur är verkar jorden fin i vissa av krukorna så den går nog att behålla. Skönt att slippa släpa på det också!

Skulle även vilja köpa lite nya vårgardiner, kuddfodral och dukar. Det behöver fräshas upp här. Egentligen hade vi behövt köpa nytt av allt. Möbler, mattor, tavlor, rubbet. Var är den där lottovinsten när man behöver den???

Oj, vad jag spinner vidare på all möjlig skit nu. Och stackars er som får sitta och läsa allt detta! ;)
Från början ville jag bara ha sagt att denna dagen har varit väldigt jobbig för Vilmer.
Inte så konstigt när han har åkt på en förkylning, verkar har tänder på gång och haft feber och vart allmänt hängig pga sprutan. Är rädd för att han börjar komma in i en utvecklingsperiod igen men jag är inte säker. En del saker tyder på det iaf.
Hoppas han mår bättre imorgon. I så fall ska vi in och fika på Glädjebubblan med Kiqi & Mama, Lisa & Axel och Sandra & Max. Ska blir kul!



Så här gosiga var mina killar när Vilmer inte behagade att lägga sig i tid utan var uppe till nästan 24. Var nog all jobbigt på en gång tror vi.


Här är fler bilder från resan. Sen får ni vara nöjda! ;)


Fia med knuff är alltid bra att ha med sig


"Nej, aja baja! Inte röra!" Jag är rätt säker på att Vilmer visste precis vad som gällde, han ville bara jäklas...för 10000e gången.


Isabella, hon är så snäll. Vill egentligen inte låna ut sina saker till Vilmer men vågar inte riktigt bara ta dom ifrån honom. Utan istället lirkar hon dom ur hans grepp samt att hon försöker locka honom med andra saker. Så sött!



Gud va snygg han är min kille i min luvtröja och ett par sletna, sladdriga, genomskinliga underställsbyxor med häng på.


LUNCH


Pulkaåkning i backen


En liten tupplur med sina vänner är aldrig fel


Åh, ännu en dag i modelejonets liv. Ännu en utav mina tröjor och till detta shorts och vinterskor.


Crazy Kid


Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Tråkigt med tidiga morgonar, vi har också hamnat där igen :(



Skrattade dock gott när jag såg Robban i din blommiga munkjacka, haha. Tänk om Crille skulle ha mina kläder... han är 20 cm längre än jag och lång i ryggen. Jag tror han skulle visa naveln.



Hoppas ni kommer iväg på mamma/barn fika.



Jag har länkat till dej, hoppas det var ok. Har så svårt att hitta hit ibland.



Kram

2010-03-25 @ 11:45:06
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken härlig balkong ni har!!! Den har ju bra potensial måste jag säga =)! Jag ska själv göra iordning mitt ruckel till balkong nästa vecka. Har inte brytt mig om den alls sen jag slutade röka så där står nog någon gammal blomma från 1800 kallt och så ligger det en gammal söndrig värmekudde utslängd sen i vintras =)!



Är du lite intresserad av inredning och så eller har jag fått helt fel känsla?



Hehe sista bilden på vilmer var lite skrämmande.. jag blev ju nästan rädd hans er så lömsk ut.



Jag drömde förresten om vilmer förra veckan. Det va helt sjukt. Johan skulle vara barnvakt för Robbans kulle spela handboll (?). Men Johan räckte bara över Vilmer till mig hela tiden och han kräktes och grät... haha, ja vad den drömmen kommer sig vet jag inte alls men jag skrattade till när jag vaknade och kom på vad jag drömt om.



Kram

2010-03-25 @ 20:25:39
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0