Lite fler saker att bocka av på listan

Idag har vi/jag/Robban/Vilmer
 
*gungat för första gången på hela vintern. Glömde att ta med mig vanliga kameran men fick några kort med mobilen. Det var enligt honom fullt godkänt att hänga lite i gungan. Kommer bild nedan.
* flyttat bak bilbarnstolen inför resan
*köpt solskydd
*köpt leksaksförvaring som man kan hänga på ryggstödet i bilen
*köpt spegel att ha i baksätet så den som kör ser vildmusen
*lånat pulka hos syrrans granne
*hämtat mina boots på posten..och dom är åååhhh så fina!
*hämtat kläder från H&M på posten
*lånat stavmixer hos syrran Ja, vi får mixa all Vilmers mat annars spyr han av alla bitar :(
*hämtat Kent-biljetten hos syrran. (Fick till slut sälja dom efter ett lönlöst kämpande i ett försök till byte av konsertdag. 300:- st...får gå)
*Fått låna ett superbra vara-ute-och-leka-i-set som Julia haft. Det är en röd jacka och överdragsbyxor i lite tunnare material från PoP i strl 74. Fast som alla vet är ju PoPs kläder stora i storlekarna. Gött med lite oömma kläder till fisen när det blir lite varmare och han slipper overallen. *lånat ett par av Julias tuffa urvuxna jeans. Nu har snart lilleman fler jeans än mamma och pappa tillsammans.
*Syndat och ätt dålig middag på BK :/
*bytt Vilmers nya vårmössa till en större storlek
*lämnat tillbaka rånarhuvan som var för liten
*äntligen bytt mysbyxorna jag fick av Robban i julklapp till ett par med mudd nere vid fötterna. Det var på tiden det!
*köpt kattsand och kattmat i stora lass

Kvar att bocka av på listan innan lördag är:

*köpa solkräm till mig, Robban och Vilmer. Ja, solen bränner ansiktena hysteriskt bra i fjällen. Tro mig! Jag blev så bränd att ansiktet svullnade ett år :/
*låna matermos av syrran!! Viktigt!
*hitta en relativt billig portabel dvd-spelare till bilen. Allt för att kunna underhålla vildmusen så länge som möjligt utan skrik och tårar
*någon ny kul leksak som också kanske underlättar resan lite.
*Handla på Maxi med några av dom andra inför resan. Bättre att ha med så mycket som möjligt än att köpa allt där uppe för hutlösa priser.
*Göra köttfärsgryta som skall frysas in och tas med
*baka pizzabullar. Perfekt till till bl a lunch eller mellanmål.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Såhär snygg var lilleman tidigare idag:


Imponerade nog slet han inte av sig solbrillorna utomhus.

 





Passar på att sola lite nu när jag har nya glajjer och allt





Lite kul e det allt att gunga!



Måste få lägga upp en bild på dom. Visst är dom så snygga?!



När det kommer till H&M leveransen verkar det som om allt passar. Eller ja, Vilmers anorak verkar ju väldigt stor men vi får prova den. Annars är det bara att byta till en mindre storlek. Nu var det ju inte allt som kom i ett paket. Som vanligt var det saker som var restade :/ Vissa saker får vi vänta på ända tills april.
Sammanlagt var det iaf ett par träningstights, ett linne och en oversizetröja och ett par solglasögon till mig, en t-shirt till Robban, en anorak, ett par långa shorts, 2 pikétröjor (vit & turkos) och en långärmad turkos t-shirt till Vilmer.



Imorgon förmiddag kommer min kusin Jennifer hit. Hon ska bo här och passa katterna medan vi är borta. Så vi ska bara prata ihop oss lite innan.
Och imorgon eftermiddag ska jag som sagt åka och sälja av biljetterna till Kentkonserten som jag och Maria inte kan gå på. Fick sålt dom via Facebook till en gammal klasskompis. Skönt att dom kommer till användning iaf!



Ne, nu ska jag sluta tjöta och gå och lägga mig.
Natt natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Herregud, va du har hunnit med och göra! Fick du nån paus eller, hihi! Va söt han var i gungan, Vilmer:) Bootsen var verkligen urläckra!!!! Det är nästan så man blir sugen på att åka till backen själv. H&M är bra när man bara ska ha lite baskläder till en resa så i sista minuten. De är bra på mycket. Jag vet inte hur många gånger man ränt in på H&M innan en solsemester och hittat en extra bikini eller ett par linnen man saknar. Eller som nu, kalasbyxor till Lova. Det har dem alltid:) Har du sett deras piké T-shits till barn i klara fina färger? Superfina och billiga, typ 50 spänn! Köpte rosa och gul till Lova. Hoppas ni får en underbar resa nu:) Kram

2010-03-10 @ 13:15:26
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ni kan få låna våran bärbara DVD om ni vill. Vi har dessutom dubbla skärmar =).

2010-03-11 @ 19:30:34
URL: http://jonnas-blog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0