Picknick i det gröna

I det underbara sommarvädret har jag och Vilmer idag varit på picknick med Camilla, Maria och barnen.
Dock gick vi inte så långt men vad gör det?! :)
Vilmer var på topp och var überlycklig när han fick busa med dom andra tjejerna på gräsmattan och i sandlådan.
Han va så duktig och klarade att hålla sig vaken ända tills han ätit lunch vid 12:30. Ett blöjbyte i solen senare så slocknade han på två röda i vagnen.
Då gick vi tillbaka till Camilla och satt och solade på deras altan.
Senare fick barnen pannkakor och vi kom inte hem förän närmare 17.
Hemma väntade en sambo med en blödande mun. Han har dragit en visdomstand idag och har mått bra fram tills nu på kvällen. Smärtan har kommit lite smygande. Får hoppas att han kan sova bra inatt stackarn.

Idag hände något stort. Vilmer tog ett stort steg i sin "gå"utveckling. På gott och ont.
Numera vill han bara hålla i en hand när han ska gå, vilket är såklart jättebra. Eller ja, det är inte ens en hand. Han nöjer sig med ett finger. Stappligt men ändå tar han sig fram.
Innan vi kom iväg till vår picknick satt Linnéa, Isabella och Julia och gungade på gungställningen i Camilla och Niklas trädgård. Jag och Vilmer stod en bit ifrån och kollade på. Plötsligt ger han ifrån sig ett glädjetjut, släpper min hand och är på väg att springa ifrån mig i tjejernas riktning. Bara det att han inte kan springa....eller gå på egen hand. Så istället faller han handlöst som ett fällt träd ner i gräsmattan. Och börjar såklart stortjuta.
Tack och lov var vi på gräsmattan och inte på altanen eller ännu värre, ute på asfalt. Då hade nog hans framtänder rykt. När jag fick upp honom hade han munnen full av gräs :(
Efter en napp och lite tröst var han snart sig själv igen och kunde fortsätta leka.

Men iaf, det är ändå ett stort steg i rätt riktning. Han har äntligen börjat släppa på sin rädsla lite. Kul!

Här bjuder jag på några fina bilder från dom senaste veckan.
Har vart lite dålig på bilder senaste tiden har jag märkt.




Middag hos mormor och morfar i solen


Första glassen


Grillat är godast hemma hos kusinerna


Coolaste killen


Glada barn i Slottsskogen som inte är lätt att fånga på kort


Att busa med moster är kul


Hela veckan lång har kusinerna lekt


På picknick


Glömde kameran härom dagen när jag och Vilmer träffade dom andra tjejerna i mammamaffian i Slottsskogen :( Annars hade vi haft lite mer kul att visa upp.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken stor kille han har blivit. Kommer ihåg bilderna på honom som bebis... mycke har hänt kan man säga =).

Tycker att du ska lämna blod om du får för det behövs och det är en enkel sak att göra egentligen. tycker att alla som kan ska lämna =).



Väskan är som en liten sportbag. Perfekt för dagar då man behöver mer plats än handväskan.

Ja vi var många osm ville vinna just den väskan =), jag la dock totalt 120 kr på lotter så den blev juinte gratis men så gott som =).



Kram

2010-06-01 @ 22:48:19
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Jennie igen

Hade missat sista kommentaren =). Tack. Den har jag köpt för 149:- på New Yorker =D. Älskar den och känns som det var ett riktigt kap.

2010-06-01 @ 22:50:20
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det är såå gott med grillat.

2010-06-02 @ 12:31:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0