Har ni sett min cykel?



Ser ni en sådan här, Scott Voltage YZ 15 med järnkors som ventilhattar i MYCKET fint skick ,rulla på Göteborgs gator kanske det är min :(

När Robban kom hem från jobbet idag tog han källarvägen pga regnet. Då såg han att diverse cykelrum stod öppna. När han kom fram till vårt var min cykel borta. Trodde han skämtade med mig
när han frågade om jag tagit upp den ur källaren idag.
Fick panik och rusade ner med Vilmer i famnen och visst fan var det tomt.
I måndags tog Robban ut sin cykel och ställde på gården. Innan har dom stått fastlåsta ihop där nere.
Hade min cykel klarat sig om dom fortfarande gjort det?! Det får jag aldrig veta.
Har lipat, vart förtvivlad, förbannad, asförbannad och känt mig väldigt väldigt kränkt idag.
Fan att man inte ska få ha sin saker ifred.

Besvikelsen blev 100 gånger värre efter jag lagt på luren med försäkringsbolaget.
En cykel som kostade 7500:- ny (jag fick den för 5200:- efter vunnit en budgivning i samarbete med GP) är tydligen inte värd mer än 1788:- idag. Och det är inklusive ett utav dom bästa låsen på marknaden. Fy fan!
Jag förstår att en cykel slits på ett par år, men min såg knappt använd ut. Den stod oanvänd hela förra året och det är först nu som jag skulle ta fram den och fixa iordning den.
Jag är bara så jäkla ledsen och besviken!

Nu ska jag alltså behöva punga ut massa onödiga pengar för att få ut en ny cykel. Visst, med hjälp av försäkringsbolaget får jag rabatt på ett flertal intressanta cyklar men ändå.
Och vågar jag köpa en ny fin cykel? Vart ska jag förvara den? För inte fasen vågar jag ställa den i vårt cykelrum igen. Såvida inte dom byter till någon form av säkerhetslås här i huset.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jävla pack som inte kan hålla sina äckliga händer ifrån andras saker. Idag när jag var på maxi så ropades det ut i högtalarna "kan Jennie Hermansson var så snäll och komma till kundtjänst". Det visade sig när jag kom fram dit att jag tappat min korthållare med all amina kort i och någon snäll själ hade lämnat in den. Det är ju sånt som får en att tro på ärlighet men när man hör om sånt här så börjar man tvivla. Jag hoppas att om han är ute och cyklar med din cykel att han blir påkörd av en bil och dör! Eller nej, jag hoppas att han blir påkört och bryter ryggen så att han får spendera resten av sitt ynkliga liv i en rullstol och inte har möjlighet att taffsa på andras saker!!

2010-06-10 @ 11:44:01
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0