Skäms på sig

Ja inte fick ni en fortsatt uppdatering härom dan. Jisses va kass jag är nu! Men som sagt, hur kul är det att sitta vid datorn när solen skiner och man har fullt upp hela dagarna så man knappt orkar röra sig på kvällen :)

Nu kör vi ett snabbt race om vad som hänt i veckan så det är avklarat.

Imåndags kommer jag inte ens ihåg vad vi gjorde. Det avr så längesedan nu :P

I tisdags var jag och Vilmer nere vid vårt lilla bad nedanför oss. Har ju blivit så fint sen dom byggde gångochcykelväg så det går att ta sig fram till dom små badställerna lättare.
Han vägrade att känna på vattnet, blev fullkomligt hysterisk. Men i sanden, där kan han sitta i eeeevigheter utan att tröttna. För att barn som aldrig sitter still så är detta stort. Och även för föräldrar som aldrig får sitta still pga detta ;)






I onsdags var jag och Vilmer hemma hos Camilla och barnen som var lediga. Mamma som slutade tidigt den dagen kom även hon förbi. Med räkmackor! Mums!  Och efter det blev det jordgubbar med glass.
plötsligt blev det bråttom för mig och Vilmer.
Vi skulle hinna ut till Saltholmen där Robban väntade. Tillsammans åkte vi till Brännö där ett härligt gäng från jobbet skulle träffas, dricka lite gott hemma hos en och sedan lyssna på Majornas 3dje Rote som spelade på Värdshuset.
Vilmer, han skulle ju självklart inte stanna så länge men han och Robban vad med ett par timmar innan gubben började bli trött och det var dags för dom att åka hem.
Jag hade turen att få stanna kvar denna gången.
Och glad är jag för det. Vi hade skitkul och bandet var riktigt bra. Man har ju bara hört låtarna lite från jobbet så jag har ju inte direkt kunnat låtarna innan.
För er som inte vet så samarbetar Tomas von Brömssen ihop med bandet och sjunger en del av låtarna. Dessutom var Ulla Skoog med och gästade under kvällen. Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig ett par gånger. Hon är ju så grymt rolig! :)

Tack Nisse för att din farsa lyckades fixa oss biljetter trots att det var utsålt och dessutom till billigare pris!

Här nedan kommer en kavallkad av bilder och filmer från kvällen. Tyvärr kom jag först ihåg kameran ett tag efter Robban åkt hem med Vilmer :(










Hårdrock?


En suddig bild på fina Emma och mig.





På torsdagen hände inte jättemycket för min och Vilmers del. Vi lekte lite på gården och när Vilmer sov middag gick jag ner och solade en stund nere vid vår nya favoritstrand igen. Där mötte jag mamma och alla fritidsbarn som härjade runt :)
På kvällen tog familjen en tur ner till Fiskebäcksbadet där vi mötte upp Jenny och Will. Vilmer var helnöjd med att bara få sitta och gräva i sanden. Vi försökte på nytt med att få honom att känna på vattnet. Men icke!!!
Det blev även då ett premiärdopp för både mig och Robban från stora bryggan. Tack och lov att det går att hoppa i där. Annars hade man nog inte vart fräck.
Men vid andra hoppet kändes det inte lika chockartat som vid första och jag kunde njuta av doppet.







I fredags gick Robban extra tidigt från jobbet och vi mötte upp farmor Lena nere vid vår lilla badplats där vi gottade oss i solen. Åt lunch, fikade, spelade kort, läste och solade. Ja, detta var under tiden Vilmer sov. Vad tror ni? ;)
När han vaknade var det full rulle och ingen ro för någon :) En härlig förmiddag/eftermiddag hade vi där nere.






Framåt kvällen efter middagen var avklarad var det dags för den spännande händelsen. Vi skulle kolla in mamma och Kais nyinköpta båt. En Finnsailer 29 från någonstans på 70-talet.
Den var supermysig och i väldigt fint skick. Tråkigt nog fick jag inte med mig kameran så det blev aldrig några kort.
Men det kommer säkert bli några turer under sommaren så kort kommer med all säkerhet komma upp på den :)
Vilmer var i sitt esse nere i båten och trivdes som fisken i vattnet. Konstigt att han accpeterar att vara ombord på en båt som ligger i havet när han inte ens vågar närma sig havet på en strand. Men barn kan ju vara lite lustiga ibland.

I lördags skulle Robban iväg på 25/30 års fest ett par mil uppåt. Vi var egentligen allihopa inbjudna men vi tyckte det blev lite för kruxigt med en fest som börjar 18:00, inga platser att lägga Vilmer på, sedan massa flyttar mellan sängar, bilar, vagn och sedan säng igen. Det hade han aldrig klarat utan att vakna igen. Så därför stannade jag och Vilmer hemma.
Robban drog på förmiddagen iväg för att köpa present och jag tog mig en tur med en sovande Vilmer i vagnen. Hettan var bedövande. Tur att det fläktade så skönt som det gjorde.
Stannade till på LasseMaja nere vi Käringberget, tog en latte och en bägare med deras underbara hemmagjorda glass, placerade mig i skuggan med en tidning. Där blev jag sittande en liten stund innan jag gick vidare till Maria, Kalle och Julia.
Där hade vi poolparty (fotbad i Julias uppblåsbara pool), solade, drack rosé och åt överbliven caipirinha-cheesecake med jordgubbar som Maria gjort dagen innan. Härligt ska det vara!!!
Inga bilder från denna trevliga tillställning.
När barnen vaknat från sin middagsvila kalsade dom till det på en korv med bröd och lite bad i poolen dom med :)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det var härefter den S T O R A händelsen skedde!!!!!   Kort efter Robban åkt hemifrån för festen stod jag och Vilmer i badrummet. Han stod med ena handen som stöd mot tvättkorgen. Han står och ser ut i vardagsrummet och ser väldigt koncentrerad ut. Plötsligt släpper han försiktigt handen, står stilla en kort sekund och tar sedan en steg. JOJJOMENSAN! han tog ett steg, för att sedan sätta sig ner på rumpan! Men hörni!! Visst är det fantastiskt!!!!!
Och idag har samma sak skett ett flertal gånger. Och idag har han t.o.m tagit 2-3 steg. Jippi! Äntligen är spärren på väg att släppa för vår lilla älskling!
Vi är så stolta över honom!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

På kvällen promenerade jag och Vilmer ner till Långedrag i utlandsvärmen, finklädda, till mamma och Kai som skulle spendera sin första natt i båten.
Tanken var att dom skulle åka ut någonstans och sova i den men Kai ville ha full koll på allt innan han ger sig ut. Vilket är fullt förståeligt! Så då blev detta en bra komprimiss.
Men iaf...vi gick ner till dom för att äta middag ihop. Vilket vi också gjorde efter några om och men. Två restauranger finns nere i Långedragshamnen. Seglarkrogen och Långedrags Värdshus. Tyvärr var båda uppbokade för bröllop, men vi fick till slut ett bord på värdshusets nästan fulla uteservering.
Alldeles för sent kom vi därifrån med en supertrött med glad Vilmer. Jag skyndade ner i båten och gjorde en välling som han fick i vagnen innan vi traskade hemåt. Den slukades och kort därpå sov han gott medan jag gick hem i den härliga sommarkvällen.




Inte lätt att se pga solen men bortom folket bak i bilden ligger havet. Med andra ord, dom har en helt underbar uteservering. Synd bara att vi fick bord längst bort från utsikten.


Mmm...russin är gott!

Igår var vi hembjudna på 4 of juli-grillning hos Maria och Kalle...som dom kallade det. Vi grillade goda hemmagjorda hamburgare och majskolvar. Tack så mycket för den trevliga middagen...fast vi undrar lite vad som händer med 4 of july-firandet? ;)


Puh!!! Det var en låååång redogörelse! Men känns det som om man kan börja om på nytt.Inte kul att hålla på och älta massa gammalt varje dag.

Idag ska jag och Vilmer träffa Maria och Julia som i vanlig ordning är lediga på måndagar, mamma som temporärt är ledig idag och Camilla med barnen som också är lediga pga Camillas arbetsschema. Vilken tur vi alltså har att alla är lediga samtidigt!
Så idag blir det som sagt storträff!

Hejs!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka härliga dagar! Får ta en lekträff snart på badplatsen, låter ju riktigt mysigt med en liten strand så man slipper slåss med alla andra :) Noel går gärna i vattnet men leker helst i sanden han också! :)

2010-07-05 @ 10:52:56
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Åh du tycker att vi hittar på mycket..... hihi, jag tycker ni är rejält aktiva själva. Skillnaden är bara att ni gör lite mer roliga vuxensaker än vi :( (Beror nog på att vi har två barn och inga mor/farföräldrar i närheten...)



Grattis till Vilmers steg!! Han kommer knata på som bara den inom ett par veckor :)



Kram

2010-07-05 @ 13:26:18
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Jennie

Underbara bilder, speciellt den på Vilmer med havet i bakgrunden!! Ha inte dåligt samvete för bloggen när det är sol och varmt ute....då glömms bloggen för en stund, det är meningen;) hihi! Det är helt sjukt va fast man kan bli vid bloggen, jag får också lite dåligt samvete när jag inte gjort mitt dagliga inlägg, men va f-n, vi måste ju leva också;) Vad ska vi annars skiva om liksom? Familjeliv däremot, det glömms...eller rättare sagt prioriteras bort. Tråden är stendöd numera, tyvärr!

2010-07-06 @ 21:54:16
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Marcus

Haha, vad gör Tobbe Andersson efter Kiffe vält ner glaset i första filmen?

2010-07-07 @ 23:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0