puh!

Vilken hetta vi har då!  Men gott är det iaf! :)

Vi har spenderat hela dagen ute på Brännö. Åkte med mamma och Kai i deras nya båt. Maria och Julia var också med.


Nu känner jag mig hemma tänker Vilmer.

Vi solade, badade och senare bjöds det på middag i båten. Men vid 19 åkte familjen hemåt med skärgårdsbåten. Dom andra skulle stanna över i båten över natten och åka hem imorgon.

Den stora händelsen idag måste väl ändå vara att Vilmer ÄNTLIGEN vågade bada i havet. Lillefis som har varit så rädd innan.
Måste varit för vattnet där inne vid badet var så klart och varmt :)
Från början vågade han inte närma sig vatnnet. Sedan kunde vi stå i vattnet med honom i famnen.
Men kort innan vi skulle lämna badet, när Julia satt och plaskade, DÅ vågade han minsann sig i.
Och där satt han och plaskade och var såå lycklig. Efter en stunds pillande med sjögräs och plaskande var vi tvungna att ta upp honom, och oj vad ledsen han blev!
Tror jag d! :( Nu när han äntligen hade upptäckt hur underbart det kan vara att bada i havet.


Lägg märke till den gigantiska kisstrålen jag lämnar efter mig ;)

Annars hade det varit rätt så lugnt dom senaste dagarna.

I måndags var vi ju många som var lediga samtdigt så vi bestämde att åka till den stora lekplatsen borta hos mamma och Kai.
Camilla fick dock stanna hemma med barnen då dom var sjuka. Jag och Maria med barn tog oss iaf bort och barnen fick härja fritt en stund innan det var lunch hos mormor och morfar som gällde, och sedan en middagslur för Vilmer.



Den stora gungan är spännande


Sekunden innan Vilmer fick syn på Julia som gungade. Då blev det plötsligt fart på honom.

I tisdags? (minnet sviker igen) träffade jag och Vilmer Moa och Svea en sväng. Vi tog en kopp kaffe här hemma hos oss sedan traskade vi en lagom promenad längs vatnnet samt att barnen fick leka lite på en underbart liten lekplats som jag totalt har missat.


Man får sitta ner när man äter majskrokar

I förrgår kom min nya cykel, och oj vad jag älskar den! Det enda jag retar mig lite på är att dom inte ställt in växlarna ordentligt på Sportson! Ajabaja säger jag! Ska ringa dit efter helgen och skälla på dom. Nu kommer jag bli tvungen att åka dit med den och få det fixat. Har ingen aning om hur man löser sånt själv. Dessutom hade dom skickat med fel lås till cykeln. Suck! Ett billigare och sämre lås dessutom. TUR att man håller ögonen öppna säger jag alltså. Fick åkt och bytt det samma dag.
På kvällen fick jag lås och cykelstolsfäste fastmonterat så igår förmiddag körde jag och Vilmer premiärturen.
Fick tyvärr inte med oss kameran så vi får ta lite kort en annan dag. Men vi fick taget lite kort när han provsatt innan läggdags. 


Hjälmen, den är ärvd av kusin Isabella. Tack så mycket hälsar Vilmer!


Han tyckte iaf om att åka med på cykeln. Tror jag iaf. Han satt knäpptyst och bara pekade lite ibland.
Vi tog en tur till Marias jobb för att hälsa på. Hon jobbar som förskolelärare så bättre jobb finns väl inte att hälsa på med barn?! :)
Det var realativt tomt på barn där, vilket är förståeligt. Det var ju sista dagen innan sommarstängning. Där lekte Vilmer (väldigt tyst och försynt) i sandlådan och kikade lite på alla barnen som rusade runt honom.
Själv tog jag en kopp kaffe med Maria och hennes arbetskamrater.
Vid lunchtid åkte vi hem igen där Robban väntade med färdig lunch till Vilmer. Korv med bröd! Mums!
 
Robban skulle spela fotboll med ett gäng från jobbet så jag var ju tvungen att agera publik. Vilmer sov så gott i vagnen under tiden.
Även Cicci, Maja, Emma och Tony satt i publiken.
Lagom till matchens slut vaknade Vilmer och undrade vart han hade hamnat.
Vi satte oss då i skuggan och snackade lite med dom andra som spelat.
Då kom även Niklas med Linnéa och Isabella som vart och köpt glass.
Nästan en hel timme senare kom vi därifrån efter barnen fått lekt med bollarna och sällskapet skingrade sig.
Då var det bara snabbt hem och byta om för att sedan åka hem till Niklas som var själv med barnen hela kvällen. Vi hade trevligt nog blivit inbjudna på middag. Africana blev det. Mycket god och underskattad mat.
Camilla stackarn jobbade långdag och slutade inte förän efter 21.
När det närmade läggdags för barnen cyklade vi hemåt.

Och så var vi tillbaka till nuet ;)

Och nu är det nog änna läggdags för en soltrött morsa!


Kan ju säga att jag misstänker att det kommer bli lite sådan här sporadiska superlånga inlägg ibland. SPECIELLT nu när vi har detta underbara vädret.
Dessutom har ju Robban gått på 5 veckors semester så nu ska vi bara mysa och njuta av all lediga tid tillsammans.
Sedan är det två veckors jobb för Robban och sedan är det hans tur att få vara hemma och njuta av Vilmers underbar sällskap.
Det betyder alltså 5 veckors njutning för mig, 2 veckors vånda-och-passa-på-att-njuta-av-den-sista-tiden tillsammans med Vilmer.
Försöker att inte tänka på det för mycket utan ta det för vad det är.
Är superlycklig att jag har fått vara hemma så länge med honom men det det går inte att frångå att det svider lite i hjärtat när jag tänker på att jag aldrig mer kommer få vara hemma på det här sättet med honom igen.
Och hur ska jag klara av att gå upp på mornarna när dom ligger kvar och sussar och spendera en hel dag på jobbet och bara längta ihjäl mig efter honom. Usch usch usch!
Jag är iaf glad att jag går tillbaka till jobbet och Vilmer är kvar hemma med sin pappa. Jag slipper anpassa mig till jobbet OCH att Vilmer ska skolas in på dagis. Det hade jag aldrig pallat med kan jag säga.
Vår förhoppning är att Vilmer ska få en dagisplats under hösten/vintern någongång. Tycker han är alldeles för liten för att börja nu i augusti. Han som inte ens kan gå än.
Nej, vi får hoppas att när vi får en plats att han har vuxit till sig lite, går bra och kan ta för sig lite när det är dags för verkligheten.

Men återigen....det är ju inte riktigt dags för det än.

Först och främst ska vi bara njuta av sommaren och att få vara tillsammans.



Godnatt!


Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Hej I värmen!!

En båttur lät inte fel som vädret är nu. Här i inlandet svettas vi snart ihjäl :) Jag valde helt klart fel vecka att besöka mina föräldrar.



Jag gillar dina inlägg även om de är långa!



Passa på att njuta av ledigheten tillsammans!!



Kramar

2010-07-14 @ 21:07:12
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0