1 vecka och 4 dagar sedan

Det var ett tag sen!

Hoppas ni mår bra! Lika bra som vi gör! Vi har en härlig semester och bara njuter av att få vara tillsammans.


Vilmer bara går och går nu och vi är så stolta över honom. Från att bara ta ett steg ena dagen till att gå obehindrat 2 veckor senare är häftigt. Det är som om han hållt det inom sig och övat tills han var redo.
Äntligen kommer han upp och får se livet från en roligare vinkel :)

Sedan sist har det hänt lite av varje.
Vi har umgåtts en hel del med Camilla och Niklas med barnen. Dom är ju på båtsemester ett par veckor nu så vi fick passa på.
Vi har varit och badat, grillat och myst tillsammans.
Förre måndagen passade jag Linnéa och Isabella så dom slapp gå till dagis sista veckan innan ledigheten. Och på kvällen där var det sånt superfint väder att vi allesammans drog ner till Lindalen för att bada och fika. Det var jag, Robban, Vilmer, Camilla, Niklas, Linnéa, Isabella, mamma och Kai.
Maria, Kalle och Julia var bortresta så dom fick aldrig följa med.
Det var en underbar kväll och inte förän långt efter 20 åkte vi hem med en trött fast glad liten loppa bak i cykelstolen.





Vi hade även förra veckan en heldag ute på Styrsö. En härlig dag med sol, bad, skratt, kaffe, hamburgare på kajen och en mysig båttur hem.





Fredagskvällen var magisk. Jag var på den bästa och vackraste Lars Winnerbäck konserten jag någonsin varit på.
Jag och några tjejer från jobbet satt först på Avalons uteservering och sippade på ett glas rosé i solen och njöt av dom varma utlandsvinderna som drog förbi.
Sedan bar det bort till Trädgårdsföreningen och Winnerbäcks lilla minifestival.
Vi åt och drack medan vi satt på gräsmattan i solen och lyssnade på förbanden. Det var underbara Melissa Horn, Laleh, Love Antell från Florence Valentin och ett kasst band. Sedan kom kungen in och gjorde en helt magisk konsert på 2 timmar.



Det fanns många låtar jag ville filma men jag hade så lite batteri kvar så det blev bara två.


Den här slår dom flesta av hans låtar



Och här är Elden. Den fick jag aldrig filmat själv!

I lördags fyllde min kära syster Maria år och hon hade kalas. Det bjöds på hamburgare och den goda Caipirinha-cheesecaken som jag pratat om tidigare.

Nu har vi haft ett par dagar nere i Torekov i huset som mamma och Kai har hyrt denna veckan.
Vi åkte i söndags och kom hem igår kväll.
Vi fick ett par underbara dagar och det kändes lite ledsamt att åka hem. Hade kunnat stanna där hela sommaren.
Det är en otroligt mysig liten stad det där. Och visst är det är något speciellt med Skåne. Husen, blommorna, stränderna och på något sätt känns det som om man vore utomlands. Vi har alltid haft turen med superväder varje gång vi tillbringat tid i Skåne.


Robban bäddar i vårt rum


Stenar är ofantligt kul


Så kul att det inte ens går att slita sig när man ska sova


På utflykt








Pool på tomten är inte helt fel



Egentligen är inte lekplatser till för barn


Här ville Vilmer aldrig ifrån. Varmt vatten man kan plaska i och sand att gräva i. Kan det bli bättre?


Man blir trött av att leka




Middag nere i hamnen


Mina finaste


På promenad hem


Dääh!

Idag har varit en slapp dag där inte mycket har hänt. Vi har tvättat, cyklat en sväng, lekt på lekplatser och inte mycket mera.

Imorgon blir det Styrsö med Maria, Kalle och Julia. Alltså dags att lägga sig så jag får sova lite innan vi ska upp.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Å vilka underbara bilder och va härligt ni verkar ha haft det. Fick en flaschback till barndomen när jag såg båten i Torekov. Vi var alltid där en runda varje sommar när vi var i stugan i Mellbystrand. Jag förstod att ni var ute på en massa äventyr när jag inte såg några nya inlägg i din blogg. Det är så det ska vara nu på sommaren! Själv jobbar jag och Per:( Jag hade inte behövt men han är tvungen pga nya företaget, så då valde även jag att jobba. Vi hade varit i Visby, Gotland just i denna stund om det inte vore för jobb:) Vi får väl ta en resa senare i höst, men hur stänger man en nyöppnad verkstad för semester? Känns inte heller helt aktuellt. Jag och Lova får väl dra i väg söderut på egen hand. Kanske syrran och hennes Hilma hänger på?

Ha det så fint och ta hand om er! Kramar från oss i Skåne

2010-07-25 @ 11:41:49
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0