Sjukling

Vilmer stackarn har blivit förkyld igen! Han hinner kanppt bli frisk innan det är över honom igen. Tycker det är så taskigt! Och hostan är kvar. Det är hostan vi är mest oroliga över. Det är sådan hemsk hosta, låter precis som rökhosta.
Den har suttit i så länge och försvinner liksom aldrig riktigt. Och jag har gjort det man inte ska göra. Läst runt på nätet. Och nu har jag fått för mig att han har förkylningsastma. Symptomen stämmer väldigt bra överens med hur han är.
Ringde imorse (8.20)till Barnmedicin men tiderna för dagen var redan slut. Iofs hade dom ju färre läkare men ändå. På 20 min var akuttiderna slut. Alltid samma visa.

Vi tog oss senare på dan till vår nya vårdscentral för att skriva in honom där och få hjälp där istället. Men med vår vanliga otur så var deras dator paj. Samma sak var det när jag skulle skriva in mig där i höstas.
Kommer få ett papper hemskickat imorgon som vi ska skriva på och skicka tillbaka/lämna in till dom. Kanske dom är mer hjälpsamma där.
När jag ringde till barnmedicin så pratade sköterskan mot mig och kunde nästan garantera att det bara är förkylningshosta. Hur kan hon veta utan ha undersökt honom?
Är man orolig som förälder så ska dom ta den oron på allvar och hjälpa folk så gott dom kan.

Men vi lär väl inte få några svar innan helgen eftersom det är fredag imorgon.


Hade det inte varit så förbaskat halt ute hade jag och Vilmer tagit oss en promenad till torget imorgon förmiddag. Morsan behöver något nytt att ha på sig på lördag. Efter ha haft samma klänning på 4 kalas/partytillfällen i rad känns det som det behövs något nytt. Allt gammalt i garderoben är inte ens att tänka på.


Kommentarer
Postat av: real old tom

hoppas verkligen att du får en tid på barnmed på måndag. Ge dig inte!!! Det är jättebra att du vill kolla upp den, man vill ju så klart ha reda på vad det kan vara.

Hoppas lilla "immi" blir bra snart.

2010-01-28 @ 21:06:32
Postat av: Carolina

Stackars liten V - hoppas ni får hjälp så han blir bra snart! Kram

2010-01-28 @ 21:16:55
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0