Lördagskväll

Lördagen startade helt fel för mig.
Efter en natt med onormalt lite sömn och klockan som ringde strax innan åtta kände jag att det inte skulle bli en bra dag.
Trötthet och illamående hängde som en tung dimma över mig. Men när jag var på väg ner till Åsa, min frisör, började det kännas lite bättre.
Väl sittandes i stolen kunde jag slappna av och sakta vakna till liv, medan Åsa gjorde mitt hår snyggt igen. Gick därifrån 1 timme och 45 min senare lite snyggare, lite gladare och lite piggare. Håret blev kanske inte så ljust som jag hade tänkt mig, men det gör inget. Jag fick iaf en mycket varmare ton på det samt lite fler ljusa slingor i det. Fint!
Nästa klipptid är i mars. Då ska vi väl börja gå över till det blonda igen. Vill ju gärna vara blond till sommaren. Kan sakna mitt ljusa hår ibland, fast det är klart... det är ju rätt kul att förändra sig lite imellanåt. Det piggar upp!

Men nu kom jag av mig som vanligt!

Efter klippningen åkte jag till Kungsmässan för att hitta något att ha på mig på kvällen. Orkade mig inte in till stan och vela. Enklare att ha det mesta samlat under ett tak ibland.
Efter många om och men så hittade jag en ljusgrå...ja vad kallar man det?... tunika/oversize-tshirt/klänning? ... med lite glada mönster och färger på. Är ju så innerligt trött på allt svart man sätter på sig nu. Inte för att det är vår än men et behövs lite färg.

När jag stod och gjorde mig iordning inför kvällen ville ingenting gå min väg. Kände redan där att jag borde stannat hemma.
Håret blev inte som jag ville pga konstiga produkter min frisör lagt i håret, sminkningen blev skit, och det värsta!!!! Klänningen? jag köpt och hade satt på mig fick hemska fettfläckar på högra ärmen från salvan jag smörjer tatueringen med. Bepanten för övrigt.
Suck, det var bara att ta av sig den och i panik rafsa genom klädkammern efter något gammalt stycke tyg :/ Dessutom skulle Robban precis lägga Vilmer då samt att bussen skulle gå om 15-20 min så stressen var befintlig kan jag säga. Hittade till slut ett linne som jag slängde på mig.
19:30 gick jag ner till busshållplatsen i 10 minusgrader. Bussen skulle gå 19:36 så jag hade god marinal.
19:40 började jag undra vafan bussdjävulen var någonstans. Jag höll på att förfrysa tår, fingrar och ben.
Kollade på tidtabellen och javisst... där fick man sota för att man är lat och ta för givet att bussen alltid går samma tid. Den slutade att gå vid 17:36 på lördagar. Muttrandes och huttrandes undrade jag vad jag skulle hitta på. Det var på tok för långt och halt att gå till spårvagnen i högklackat. Jag var ju dessutom stelfrusen vid det laget.
Gjorde något jag aldrig gör annars. Ringde en taxi som kom 10 min senare. Värmde mig i källargången i vårt hus så länge.

Middag käkade jag,Maria, Ebba och Ebbas kompis Carro på Lokal. Ett mysigt ställe som jag inte kände till innan . Vi åt en svensk variant av tapas.  Lite annorlunda och kul!
Hade en supermysig och trevlig middag i goda vänners lag. Synd var bara att Jenny inte var med oss då hon skulle jobba kväll tydligen.

Efter middagen var det tänkt att vi skulle gå ut. Jag som egentligen var dödstrött försökte skjuta den känslan åt sidan. Man ville ju inte vara tråkig och dra hem när vi inte setts sen innan jul.
Men även Maria var trött och kände sig hängig så det slutade med att vi båda åkte hem och dom andra gick vidare. Skönt att slippa känna sig som det svarta fåret ;)
Kom med den sista bussen, 23:45, vilket var skönt! Annars hade det blivit nattvagn hem och längre att gå i kylan. Bussen stannar ju praktiskt taget utanför porten min. :)


Hade en annan "bättre" bild på mig men där syntes det långa vägar hur trött jag var på ögonen. Dom var smala som springor :)




Ännu en lite suddig men fin bild på Ia och stjärt ;)



Måste bara avsluta med att berätta vilken härig morgon jag hade idag. Jag hade sovmorgon ändå till 12:15. jajjemen! Förutom en snabb välling till Vilmer runt 7? Efter det satte jag in mina öronproppar och somnade om. Vaknade till när Robban gick upp med Vilmer och sedan när Vilmer skulle sova middag. Det fick han göra bredvid mig i stora sängen. Mys! :)
Och dagen bjöd på fika hemma hos Maria, Calle och Julia. Jag fick dessutom en rejäl och låång go kram av Julia. Mysigt! Hon bjuder minsann inte på kramar till vem som helst när som helst utan det är alltid på hennes villkor. Hon är inte dum hon! :) Hoppas det håller i sig till tonåren ;)




Och jo.....det snöar fortfarande kopiöst mycket ute! Vi får väl skotta ut oss imorgon!

Kommentarer
Postat av: real old tom

är lite osäker på den nya bakgrunden

2010-02-01 @ 14:40:25
Postat av: Anonym

denna var mycket bättre! Skrattade när jag såg att du ändrat.

2010-02-01 @ 21:18:21
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Vad kul att du kom iväg och träffade tjejerna tillslut trots alla missöden. Jag kan säga att jag minns inte ens när jag var ute sist, det lockar inte när man varit borta från svängen ett tag. Jag var däremot på en trevlig vin och spela spelkväll i mellandagarna innan jag blev sjuk. Nu få jag nog hålla mej långt ifrån alkohol en tid framöver.



Ta hand om dej!

(Jag har gjort awarden, bättre sent än aldrig...)



Kram

2010-02-03 @ 10:32:50
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0