Man bara måste älska vakumpåsar

Idag har varit en sån där mysdag!

Daen började lite senare än vanligt eftersom jag har bråkat med Vilmer halva natten. Har tusen ggr gått upp och fått stoppa in nappen. Strax innan 5 vaknade han igen men vägrade då att somna om. Eller ja, han ville men det märktes att något störde honom. Jäkla tänder som aldrig kommer ut!! *mutter*
Gjorde en välling som han slukade men det hjälpte föga. Först vid 7 somnade han äntligen om men det var en orolig sömn som gjorde att jag nästan var vaken till 8.
Vid 9 vaknade han igen. Tvingade Robban att gå upp med honom då så jag fick sova lite. Huvudvärken kom smygande på mig igen. Vaknade först vid 11 igen. Härligt men man får allt lite ångest när man går upp vid den tiden :)

Fick packat in alla Vilmers bebiskläder från strl 50 till vissa 74 som redan är för små. Dom bara ligger och tar onödig plats här. Och eftersom en ny bebis inte är planerad på ett låångt tag så kan dom lika väl få flytta ner i källaren.
Använde en utav dom bra vakumpåsarna jag köpte på Clas Olsson. Här ska köpas flera säger jag bara. Har redan planerat att använda dom då vi ska till Idre. Eftersom vi inte har världens största bil och har en barnvagn som tar upp rejält med plats måste man packa smart. Alltså blir det perfekt med vakumpåsarna till alla tjocka kläder, termobyxor mm. :) *tummen upp för min smarta plan*
Här är före och efter packningen av bebiskläderna.




Igår kom Camilla med familj hem från Gran Canaria så vi passade på att umgås med dom idag.
Efter lunch stack vi ner till vår damm, där Linnéa ville åka skridskor. Men det var ingen lång stund hon klarade innan hon började klaga på kylan. Förstår jag, med en skillnad på över 30 grader bara sådär över en dag hade jag också varit frusen av mig! :)





Efteråt åkte vi hem och fikade hos dom. Lite gott att bara få vara hemma efter ha varit bortresta.
Där fikade vi på resten utav mina bullar jag bakade i veckan. Dom andra åts upp när vi hade mamma, Kai, Maria, Calle och Julia härpå fika i onsdags. Eller ja, några kan ju försvunnit under dom andra dagarna också *vissel vissel*

Vilmer och Isabella lekte så fint tillsammans under fikan. Och Vilmer slet och drog nästan inte alls i Isabella under tiden. :)




Sen var dom även så snälla att dom bjöd på middag också.
Vi har alltså varit så bortskämda att vi har fått middag två dagar i rad nu! Igår fick vi pizza hos den andra familjen på pärtan. Maria med familj alltså! :)
Tacka inte, bjud igen som vi brukar säga!

Imorgon är det äntligen BVC time igen för Vilmer. Sist på 8månaderskontrollen hade han ju bara gått upp 60g på 2 månader :( Så vi ordination att byta ut 6 månaders vällingen till 8månaders och lägga i lite mer matfett i maten och rapsolja i gröten.
Annars så äter han ju jättebra så vi var en smula chockade över den dåliga viktuppgången-
Så imorgon hoppas vi på positivt besked! Iofs har ju han varit krasslig och spytt hel del vid matning. Men vi får iaf se hur det går!

Jo, vi har äntligen börjat få upp ögonen för husletandet igen. Har hittat några objekt som är intressanta. Får se vad som händer med det!

Kommentarer
Postat av: Carolina

De går ju inte upp så jättemycket under vissa perioder när de blir rörligare och så... hoppas vågen är mycket trevligare mot er imorgon! Hade varit så mysigt att få träffa er någon dag snart - Bella längtar efter att få se Vilmer "live" ;) kram!

2010-01-10 @ 23:54:03
URL: http://carolina1979.se
Postat av: AnnaWK

Tack snälla du!



Ja det tycker jag absolut att du ska göra, det var supermysigt :)



Var bor du?

2010-01-11 @ 10:35:29
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Ah ok, är det ungefär vid Billdal?



Snöflingorna var lätta att få in, guide finns här; http://www.designadinblogg.se/2009/november/lagg-in-sno-pa-din-blogg-variant-2.asp

2010-01-11 @ 17:50:38
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilka smarta påsar, såna ska jag införskaffa! Är ju kanon att de inte tar nån plats alls till skillnad mot alla sopsäckar eller lådor som vi har i källaren!! Kollade på Claes Ohlssons hemsida och tänkte bara kolla - är det de som kostar 129 kr du köpt? Som man använder dammsugaren för att suga ur luften?



2010-01-11 @ 20:20:34
Postat av: Malin

Elin: Japp det är dom påsarna för 129:-

Det fanns ju mindre som man kan rulla ihop och på så vis försvinner luften ut. Men det får ju inte plats så mycket i dom.

2010-01-11 @ 21:44:48
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0