Herre gud i himmelen

om jag får detta ska jag alltid vara snäll mot mina medmänniskor, hjälpa gamla och handikappade över vägen på bussar och i affärer, sopsortera likt en tok, donera till Läkare Utan Gränser WWF Sos Barnbyar Röda Korset Amnesty Brottsofferjouren Kvinnojourer Rädda Barnen Stadsmissionen och alla andra, bjuda hemlösa på mat eller pengar till boende, lämna plats åt gamla och gravida på bussen, plocka skräp efter folk, hjälpa folk att hitta vägen, skicka jul och påskkort till alla jag känner varje år, skicka kort på födelsedagar/namnsdagar till alla jag känner, hälsa glatt på alla jag möter, hjälpa alla med barnvagn upp på bussen, städa offentliga toaletter frivilligt, dela ut blommar till random folk på stan, bjuda folk på te/kaffe och hemmagjord fralla varje morgon kl 7 i Brunnsparken, ge bort mina kölappar till dom som ser ut att behöva den bättre, ge mer och oftare komplimnager till folk jag känner, borsta tänderna 2 min 3 ggr om dagen, dammsuga hemma 3 ggr i veckan, gosa och leka med mina katter minst 2 timmar om dagen, agera chaufför åt dom som kan tänkas behöva det, stanna och hjälpa folk med en punktering, polera mina grannars fönster, plocka kattbajs i sandlådan, plocka fimpar vid busshållplatser, skrapa bort tuggummin från asfalten vid busshållplatser, tvätta bilarna på vår parkering, klippa gräsmattan för alla som jag känner med trädgård, måla hus för samma personer, tvätta bort klotter vid Röda Sten, hjälpa trötta mammor och pappor med hämtning av barn.


Och när jag har gjort allt detta ska jag lägga mig på schäslongen i mitt bibliotek med en god bok framför brasan och gosa med ena foten i min katts päls!

Kommentarer
Postat av: real old tom

SNORREVÄGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ha ha ha ha ha ha ha ha hah aha hahahahhhhahahahah kul gata!

2010-01-13 @ 08:45:10
Postat av: Elin

Nu ser jag spindeln :) Lite obehagligt ;)



Om du får det huset så har du nog råd att anlita folk som göra allt det där åt dig ;)



Det skumma är att febern inte försinner...Jag packade nerhonom ordentligt i vagnen trots feber eftersom frisk luft bara kan göra gott men han har haft runt 39 hela tiden nu sen måndagskväll, så nu har jag ringt barnmedicin för att få råd. Han är ju pigg i övrigt och äter jättebra!



Tar gärna en promenix, vet inte om jag hinner idag men imorrn kan vi nog! Kan höras under dan och se vad som passar!!

2010-01-13 @ 09:49:41
Postat av: Elin igen

Men vill du verkligen bo på Snorrevägen?? :) haha...

2010-01-13 @ 09:50:44
Postat av: Malin

Jag kan nog leva med att bo på Snorrevägen! :) Fast jag kommer nog inte vilja säga min adress högt ute iaf! Haha

2010-01-13 @ 10:46:16
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja visst, jag köper det åt dig...säg bara när;)

Kramar till er

2010-01-14 @ 23:46:38
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0