Vilmers kravlista

Vilmer kom och knackade mig på foten tidigare i dag och slängde upp en lista i mitt knä. En gedigen lista med bilder och allt.
Den var väldigt utförlig gjord och han sa att jag skulle lägga upp den på bloggen, samt att det var ytterst viktigt att jag inte gjorde några ändringar i listan. Och så spände han blicken i mig!



Så älskling! Din önskan är min lag!



"Här kommer en kravlista med allt jag behöver för att bli en cool kille! Visst visst jag är jättesöt och go men det räcker liksom inte så långt. Så snälla mamma och pappa, det är dags att lätta på lädret!



*Först och främst ska jag ha några coola mockisar! Det funkar liksom inte att dra runt i ett par röda ärvda TJEJmockisar som dessutom är alldeles för stora. Jag tappar dom. Vad ska dom andra grabbarna tro om mig?



Mockasiner från Lindex



* Sedan behöver jag lite tröjor, jag kan ju inte bara ha massa barnsliga bodys hela tiden 
(ok, jag erkännar att det är mysigast med bodys men det finns mycket coolare tröjor än bodys)


T-shirt från Rockefella

Farfarströja från Gangstar


*Ok, jag kan gå med på 2 bodys då. Dom var så förbaskat tuffa!

Body från Rothless&Toothless

Body från Snoffs



*Två schyssta dräkter som jag kan spänna musklerna i på stranden.

Sommardräkt från Ej Sikke Lej

Sommardräkt från Gangstar



*Ett par coola långärmade...ja, jag veet att jag precis har fått en ny men jag måste ju ha några att byta med fattar ni väl!


Luvtröja från Lindex


WCT tröja från Hummel


Luvtröja från Nova Star (ja, jag vet att jag tjatade om den igår men bara som en påminnelse mamma, du är ju så glömsk)

*Skjorta är ju ett måste på alla kalas i vår och i sommar. Ni vill väl att jag ska se lite proper ut i mellanåt antar jag??


Kortärmad skjorta från Nova Star



*Byxor, och lyssna noga nu! Detta är viktigt! Jag vill inte ha några töntiga mysbyxor eller några med Bamse på. Det är för småglin. Sånt töntigt gillar jag inte.... eller, mysbyxor är ju faktikst rätt gott. Men bara om vi är hemma då!


Chinos från Nova Star


Jeans från Lindex


Jeans från Cheap Monday
(Lägg märke till T-shirten också mamma och pappa!!!)


Shorts från Nova Star


*Sen måste jag ju ha några schyssta skor. Jo jag vet att jag inte kan gå ÄN. Tack för påminnelsen!!
Men NÄR, när som helst springer jag ifrån er, och DÅ behöver jag ju några snabba skor också.


Hightops från Etnies


Skatesko från Etnies


Ett par Converse så jag matchar dig och pappa ;)


*Jackor är en självklarhet. Jag vet vad du tänker nu mamma; att jag har redan har tre jackor. Men egentligen har jag bara två eftersom den 3e faktiskt är ärvd. Och du har ju fler än två jackor så varför ska inte jag också ha det? 


Funktionsjacka från Molo


Funktionsjacka från Didriksons.
(Bara för att jag vill vara lika cool som kusin Julia)


Skinnjacka från Cheap Moday.
(Behöver jag ens förklara varför?)






Jo...hrm...en sista sak bara mamma och pappa.
Jag vill klippa mig som den här coola killen






Massa pussar och kramar från er lille älsklingsgubbe!! "




Efter jag hade läst igenom listan och snällt sagt att jag visst kan lägga in den på bloggen, så förklarade jag att det är klart att man kan önska sig saker t ex när man fyller år eller vid jul. Men alla dessa saker kan han bara inte få.
Då blev han skitsur, sparkade mig på hälen och pratade inte mer med mig på nästan hela dagen. Jag fick bara några sura ögonkast då och då.

Och jag vågar knappt säga vad som hände när jag sa att den där frisyren inte är att tänka på tills han blir minst 6 år. Han tog sin napp och snutte, stängde in sig i klädkammaren och muttrade osammanhängande haranger i 10 min. Kom sedan ut och sa "att då får inte du raka dig under armarna på minst 1 år mamma!"


Vi har en bestämd ung man i familjen iaf. Det är en sak som är säker!



Kommentarer
Postat av: Kiqi

Och otroligt begåvad! Jag som tycker Mama är begåvad.. men där ligger hon i lä =P



Det är rätt Vilmer!



Hahahaha

2010-03-01 @ 00:57:55
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hahahahahahahahaha.....!!

2010-03-01 @ 07:28:09
Postat av: real old tom

jaha, nu har det börjat redan, hur skall detta gå? Jag får börja spara till hans födelsedag, kanske bjuda med till mallis, eller köpa en bil.

2010-03-01 @ 09:11:15
Postat av: Jonna

COOOOLA grejer!



Lillkillen på sista Nova star bilden känner vi. En av ägarnas son. Vi är med i samma församling.



Ha det gott!

Kram

2010-03-01 @ 22:34:02
URL: http://jonnas-blog.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Hahahha:) En kille som vet vad han vill ha och han har stil;) Hoppas han får lite av det på sin 1 årsdag i alla fall, han kan ju alltid slänga listan i sin farmors,mormors,eventuella mostrars och fastrars postlådor...ett tips bara, Vilmer;)

Kram

2010-03-02 @ 00:32:32
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0