Stolt!

Jag har hela denna veckan kämpat mot sötsuget. Och jag har klarat det!  För er som vet med er att ni är sockerberoende (ja, det heter så), vet vad jag pratar om. Det är fruktansvärt hur många ggr om dagen man tänker på allt man skulle vilja stoppa i sig. Och ännu värre blir det när man går hemma så här. Då är det lättare än någonsin att bara öppna skafferidörren eller frysen och ta vad som finns. Kakor, bullar, glass. Eller bara svänga ihop en kladdkaka eller chokladbollar. Ahhh! Man blir fullständigt galen.
MEN denna veckan klarade jag det. Och imorgon ska jag kasta ut allt onödigt gott som bara ligger och upptar ens tankar.
Men..ja ett men till....imorgon är det ju faktiskt helg och så får man unna sig lite gott. Annars tror jag att det hade slagit över för vem som helst.
Om jag inte får äta några godsaker över huvud taget hade jag nog blivit fullständigt galen till slut. Haha! Det är ju helgen man väntar på ;)
Så sätt är det bättre när jag jobbar. Då har jag lite mer disiplin på mig själv. Jag äter på regelbundna tider. 6:00, 9:00, 12:00 och sen middag hemma på eftermiddagen. Jag äter minst 2-3 frukter om dagen samt att jag dricker en sjuhelsikes massa vatten. Då kommer inte det gräsliga sötsuget lika ofta kan jag säga.

Imorgon är det after-work med tjejkompisarna, lördag gemensamt kalas för min kära syster Camilla och min svåger Niklas som båda fyller 35 år.
Niklas igår... sorry...jag glömde gratta dig här på bloggen igår! 
Grattis grattis i efterskott! :)
Och Camilla som fyller den 6e mars.
På söndag är det dags för ännu ett kalas. Då för min lilla morfar som då fyller ..hjälp..vad fyller han egentligen?... 83 år? Kan det vara så? Eller är det 82?? Får kolla detta med mamma tror jag. Pinsamt!

Ja, så ni fattar ju vilken onyttig helg det kommer bli. Jaja...jag vet att det blir vad man gör det till. Men hur kul blir det på en skala om jag dricker 1 glas vin imorgon, inte tar någon efterrätt på varken lördag eller söndag samt att jag håller mig till vatten på kalasen. Tror inte det! SEdan kan man ju alltid äta och dricka med måtta. :) Jag behöver ju inte heller äta som om det var min sista dag här på jorden ;)

Ne... nu ska jag sluta tjöta om såna tråkigheter och gå in i tvättstugen och lägga in en ny maskin som sätts igång kl 8 och är klar runt 9-10tiden. Skönt, på så sätt slipper man gå in där så tidigt.

Sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0