Helvetesnatt och dånande huvudvärk

Nu är jag tillbaka efter en helvetesnatt och en riktigt dålig dag.

Vilmer var inatt vaken till först 23:30?, sedan 01:30-03:15, 04:20- ? (Robban somnade till slut om honom efter ett långt tag) och för att sedan slutligen vakna vid 7:30. Fick slut somnat om honom med lite tröst, nu bölja, välling och en napp med fruset vatten i. Och vi sov till 10.
Varje gång han vaknade skrek han som en stucken gris och var totalt otröstlig under ett långt långt tag. Det som till sist lugnade honom var att jag satt med honom vänd mot mig i knät med morgonrocken knuten om oss båda, snutten mot bröstet, sittandes på kösbordet så han kunde se ut. Samt en en napp med fruset vatten i som han tuggade på.
Stackars stackars liten! Alla dessa tårar. Han var imorse alldels rödsvullen runt ögonen.

Dagen har väl gått hysfat. Iaf mycket bättre än vad natten gjort. Men det har varit väldigt grinigt och känsligt. Det har räckt att jag har tagit något ifrån honom som han inte får ha, satt honom i sin stol eller bytt blöja så har han blivit alldeles förtvivlad.

Tack och lov har han ändå sovit middag hyfsat länge. Vilket är skönt! Då fick jag mig en tupplur och kunde vila mitt stackars huvud som gjorde (gör) så ont hela tiden.

Han somnade bra nu ikväll med nu vaknade han precis. Inte ledsen som igår, tack och lov! Men ändå! Ska strax gå in och byta av Robban så han får kolla matchen mellan Inter och Chelsea.

Vi tror ändå att det är tänderna som bråkar med honom. Han har haft lite temp under dagen med inte farligt. Och han gnager ju på allt som kommer i hans väg.
Men man har ju ändå en tanke i bakhuvudet om att det skulle kunna vara öroninflammation.
Pratade med barnmedicin tidigt imorse och dom trodde inte det. Dom trodde det kunde vara en kombination av allt. Tänder, förkylning och att han är i en utvecklingsfas.
Sen frågade dom om vi har gjort mycket saker det senaste. Men vi har ju inte gjort mer än vad vi brukar så jag tror inte det är det som påverkat honom så.

Ne, som sagt! Nu ska jag byta av darlingen så fårvi se om jag får skrivit mer senare om resterade delen av helgen.


Hej på er!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Malin, era stackare, ni har det inte lätt alltså.

Har inga råd att ge, mer än att jag har hört att man kan kolla om barnet har ont i öronen om man trycker lite lätt på "flärpen som täcker hålet i örat". Har de öroninflammation gör det tydligen väldigt ont.

Hoppas du får sova lite under dan idag och att det snart blir bättre.

Kram Cecilia

2010-02-25 @ 08:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0