Snart jul gott folk!

Good lord va längsedan jag skrev! 


Visst har vi en helt underbar julmånad! Jag älskar denna kylan och all snö. Eller ja.. inte kl 06 när jag står och skrapar rutorna för att åka till jobbet. Men annars så :)

Idag är det min andra lediga dag och vi har sällskap av Daniel och Elliot som nu sitter och äter lunch.

Om en stund ska jag åka och lämna över ett kuvert till förskoleplaneringssekreteraren.
Vi har länge och väl försökt vänta ut så vi ska få en plats till Vilmer där vi helst vill ha honom, men förgäves.
Istället har vi blivit erbjudna en plats en bit bort hemifrån. Krånglar till lämning och hämtning lite men det ska väl gå bra ändå hoppas jag. Att cykla och lämna kommer vara uteslutet. Bil är ett måste men aja....vad ska man göra. Vi var ju egentligen medvetna att det är tufft att få plats vintertid. Speciellt här ute där köerna är så långa.
Förskolan Vilmer ska börja på är nybyggd i år och har två avdelningar där det är drygt 11-12? barn på varje avdelning.
När vi fick reda på att vi blivit erbjudna plats där så åkte jag dit och hälsade på och fick pratat med en utav fröknarna. Och jag måste säga att det verkar vara ett kanonställe. Sen vet jag inte hur fröknarna är och hur dom jobbar ihop men dom verkar iaf goa.
En bra sak är att Svea i Vilmers föräldragrupp kommer gå på samma förskola. Dock inte på samma avdelning.

Den 11e januari är det dags för inskolning, vilket är väldigt snart. Hade vart bra om vi kan komma överens med förskolan om vi kan skjuta på det en vecka eller nåt.
Jag hade görna sett att Vilmer kan få hälsa på någon gång där så han är lite bekant med miljön, personalen och dom andra barnen.
Så nu håller vi tummarna för att personalen är snälla som går med på detta.


Annars virvlar tankarna mycket kring vårt nya hem.
Vi hade förra veckan ett par här som tittade på våran lägenhet och dom tackade ja med en gång.
Så 1 mars är det inflyttning för oss. Gäller bara att flytten klaffar för oss, dom som ska flytta från vår nya lägenhet och dom som ska ta över vår. Vi måste ju hinna flyttstäda utan att det står kartonger och möbler högt och lågt här.
Som det ser ut nu kommer vi få lägenheten renoverad. Frågan e bara hur renoverad. Väggarna kommer dom med all säkerhet ta men det hade vart najs om vi får golv och annat fixat också.
Efter jul kommer vi ta tag i rensning och packande.

Så, detta kommer bli vårt nya hem. Kommer bli sååå skönt med mer yta. Och framför allt ett eget rum till Vilmer.
Eller ja, han kommer ju nästan få två rum med tanke på det där halva rummet som ligger utanför det som ska bli hans som ni ser på bilden ndean.


Vilmer kommer alltså ha sovrummet längst till höger och vi kommer ha rummet längst till vänster.



Nej....nu ska jag gå och väcka vår lilleman.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Spännande med förskola och 11-12 barn??? Shit ni kan ju inte tacka nej =)! Vilket guldläge. Hur många pedagoger är dom?

Tror inte du behöver oroa dig för att det är snart för inskolningen är ju just att hälsa på och få lära känna =)!!

Hur lång inskolning räknar dom med? Åh jag saknar våra underbara inskolningar nu =D, det är verkligen mysigt även om det är mycket jobb!



Hoppas ni fortsätter ha en härlig julmånad!



Kram



2010-12-21 @ 19:28:26
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0